• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prova på en Linde Werdelin

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Nappade på deras erbjudande att låna en klocka i fem dagar, fått ett jättebra bemötande och allt har fungerat hur smidigt som helst.

Klockan då? Jo, den är en riktig cooling om än lite åt det stora hållet, kvaliteten är inget att klaga på och den är helt underbar att bära. Kan bara rekommendera att testa.

1UoA5ta.jpg

KT6hPzU.jpg

oTMnzDi.jpg


/Andy7750
 

vonhall

Rolex
Kul tilltag att få möjlighet att prova klockan i ett skarpt läge. Speciellt med tanke att klockan har ett lite speciellt utseende!
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Helt klart en ball ide och klocka! Är det en helt ny klocka de skickar ut eller en som just är gjord för att skickas runt till folk?

Man undrar ju hur lätt det är att man hamnar i en tvist om det skulle visa sig att det finns en hairline eller liknande på klockan antingen direkt när man får hem den eller att LW hävdar att de ser något när de får tillbaka klockan.
Har den varit i mångas händer är ju tanken att det blir små märken på band osv inte så orimlig, eller?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Helt klart en ball ide och klocka! Är det en helt ny klocka de skickar ut eller en som just är gjord för att skickas runt till folk?

Man undrar ju hur lätt det är att man hamnar i en tvist om det skulle visa sig att det finns en hairline eller liknande på klockan antingen direkt när man får hem den eller att LW hävdar att de ser något när de får tillbaka klockan.
Har den varit i mångas händer är ju tanken att det blir små märken på band osv inte så orimlig, eller?


Klockan är helt ny, fick ta av plasten :) Som du säger är det nog lätt att hamna i tvist om skicket, i mitt fall inte så svårt då klockan är helt clean så blir det något så är det jag som orsakat det. LW skriver att om någon skada uppstår så är det du som måste stå för notan, tror dock inte de kommer att anmärka på hairlines etc men jag får nog ändå vara riktigt försiktig med den man vet ju inte hur hårda de är. Tycker det verkar märkligt om de skulle skicka ut nya klockor till alla som vill testa, tror jag är först ut bara och denna klocka är tänkt att cirkulera.

/Andy7750
 
  • Like
Reactions: par

Wi

NLA
2-Faktor
Riktigt ball, gillar verkligen LW.
Och ja det är väl inte jättekonstigt att låna hem om man faktiskt är intresserad av att köpa klockan. Värsta som kan hända är
att du blir tvingad till köpet. Inte så farligt ;)

Hade jag lånat hem klockan hade jag gjort det enbart för att testa någon timma hemma. Hade inte använt klockan så att säga.
 

par

Patek
2-Faktor
Fick lägga ca 25000:- Känns som de har rätt bra försäkringsbolag för de har inte på något sätt kontrollerat mig mer än ett telefonsamtal och depositionen. All heder till LW för att de vågar, tycker det är service på hög nivå.

/Andy7750

Riktigt sjukt. Om du bara skulle skita i att skicka tillbaka den, vad gör de?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor

Tanken lockar :) är väldigt imponerad av den och den ger den där känslan som man vill få av en klocka. Samtidigt är det en rätt extrem design som kanske inte är lika påtaglig i verkligheten som på bild men det är en klocka som absolut inte går obemärkt förbi. Har några dagar på mig att fundera.

/Andy7750
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fläskig dansk det där... ser cool ut, men kanske aningen för spejsig för min smak - tänker främst på boetten. Hade den varit aaaaaningen stramare i formspråket samt kostat max 40k så hade jag kunnat vara en spekulant
 

n1tro

Panerai
Alltså de ser faktiskt rätt coola ut, de har lyckats med en del estetiska drag som definierar dom..känns det som
 

par

Patek
2-Faktor
Väldigt lite info om verket men vad jag får fram en kopia av ett 7750. Någon som kan bekräfta?
 

Icaras

Rolex
Gillar idèn med dessa men känns lite för mycket. Kommer säkert ändra mig om en vecka eller två ;)

Som någon i en tidigare tråd påpekade så måste den vara ett h*****e att hålla ren i och med designen :eek:
 
  • Like
Reactions: Wii

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Kul att du vågar testa! Jag tycker den ser riktigt spännande ut och skulle gärna vilja testa en själv en dag :)! Ser ut att sitta fint på armen trots sin storlek!
 
Topp