• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Provade gummi för första gången!

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Provade gummi för första gången häromdagen och blev imponerad hur bekvämt detta var.
Har kollat runt lite och klämt på Rubber B, men känner att 2000 kr för ett gummi är lite i överkant.

Vad finns det för alternativ på gummiband till en 14060?
Söker på nätet men tycker det verkar finnas två alternativ, supergummi ala rubber b eller supersnik för 100kr!
Finns det något där mellan som är snyggt och skönt på armen?
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Provade gummi för första gången häromdagen och blev imponerad hur bekvämt detta var.
Har kollat runt lite och klämt på Rubber B, men känner att 2000 kr för ett gummi är lite i överkant.

Vad finns det för alternativ på gummiband till en 14060?
Söker på nätet men tycker det verkar finnas två alternativ, supergummi ala rubber b eller supersnik för 100kr!
Finns det något där mellan som är snyggt och skönt på armen?

Alternativet skulle kunna vara ett beg RubberB.. Brukar ligga runt 1k, helt klart värt det tycker jag!
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Isofran är aldrig fel!
http://www.isofrane.com/
IMG_20140326_212902_zps31f34b07.jpg

IMG_20140326_213120_zps4e292740.jpg

IMG_20130208_094641_zps60eac642.jpg


IMG_20120423_153509.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Isofrane är riktigt trevliga och håller hög kvalite. Har dock själv lite svårt för just gummi på sub.

Själv varit sugen att testa rubberb men aldrig kommit till skott.

Testade iso tidigare på min subc iaf.

rjGLKEJ.jpg
 

Mattan

Panerai
Bonetto cinturini. Oslagbar kvalitet för det priset och grymt sköna. Har haft ett antal och har ett just nu på min seiko 6309.
 

Bolio

Panerai
Tänkte varför är det inte OT framför den rubriken? Och efter första meningen vart det inte bättre men sen föll poletten ner :oops:!

Iso funkar men rubber B är bäst, kanske därför det kostar som det gör.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Ja, helt inne på Bubber b också, men snålvargen i mig ylar i detta fall..
Sen att hitta ett beg kan man bara glömma.. Suck!
 

rolex84

Omega
2-Faktor
ujy6y9yr.jpg
y2u2y7yp.jpg


Fick hem mitt i måndags, beställde från rubberb. Klart värt pengen, sitter så jäkla skönt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Cinturini ser väldigt bekvämt och snyggt ut men du kanske kan få testa rubberb av någon först innan du bestämmer?
 

rolex84

Omega
2-Faktor
Bör tillägga, till min förta sub hade jag rubberb med orginalspänne, och nu utan. Tycker helt klart att utan orginal spännet är skönare och snyggare.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

jabla

Sarlacc
Bör tillägga, till min förta sub hade jag rubberb med orginalspänne, och nu utan. Tycker helt klart att utan orginal spännet är skönare och snyggare.

Beror helt på hur din handled ser ut, på min 18cm funkar det bra med originalspännen från min YM och Daytona men ett från en sub är längre och hade hamnat fel.
 

rolex84

Omega
2-Faktor
Beror helt på hur din handled ser ut, på min 18cm funkar det bra med originalspännen från min YM och Daytona men ett från en sub är längre och hade hamnat fel.

Jo, min är med 18. Det var i center, men det är skillnad på jäkla passformen tycker jag.

Älskar det jag har nu


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag kör släta tjocka, 5mm, Bear gummi med viklås. Tusen pix. Håller en evighet och med räfflad insida blir de aldrig kladdiga heller.


Skickas från min iPhone
 
Topp