• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Provade just Wollens PO..

Ministern

Founder
2-Faktor
En trevlig erfarenhet! Den stora frågan är dock, varför heter den PO och inte Seamaster. Detta vore väl den logiska arvtagaren till Seamaster 300? Kort, trevlig klocka som känns mindre än vad den är och gedigen. Enkom behäftad med ett fel, de som köper den..


20130904_153431_zps50535dcc.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet inte om jag missuppfattat frågan, men den nyare SM300 med stora timindikeringar är ju väldigt lik originalet. Versionen som kom efter med runda timindikerar är dock en styggelse, så där "dog" den linjens historiska formspråk.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Det är en riktigt gedigen klocka och ja, jag håller med, namnet är märkligt. Visserligen heter den Seamaster Planet Ocean, men den borde hetat seamaster 300 eller 600 och bara tatt bort den gamla bond pro300an helt.

Antar att de fortfarande kunde tjäna stålar på pro300
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ja,Det är lurigt om det skall var orange eller.... Jag tror att det lutar åt orange men med ett
svart band. Det blir för mycket annars!

Klockan är ju suverän!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
PO 2500 är en kanondykare, snyggare än 8500 versionen enligt mig. Givetvis ska den inte ha de röda siffrorna. Det är vitt och svart som gäller.

Har du provat 8500 varianten Spence?
 

Kniven

Cartier
Har själv funderat på att modda min 2254 med en PO-ring så att släktskapet med SM 300 blir tydligare, som bilden nedan...
Nytbillede.png
 

POO

Panerai
Har själv funderat på att modda min 2254 med en PO-ring så att släktskapet med SM 300 blir tydligare, som bilden nedan...
Nytbillede.png


Är det verkligen möjligt? Att trycka dit en ring från en PO alltså? Eller är det en ring med PO look?
Hur som helst är det såhär Omega skulle gjort smp:n, riktigt grym!
 
  • Like
Reactions: P-A
Topp