• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Provade lite Natos på min nya DJ...

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Har gått i samma tankar. Började att införskaffa nato dock...

Jag tyckte om den ljusblå. Skinn skulle nog kunna passa det med.
 

Galaxy

Rolex
Brunt var helt ok, men föredrar ändå nato eller länk. :)

Lite OT, men finns det några give-aways på hur man kan se om ringen är i vitguld eller stål?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Inte med vitguldsring!


Ähh sluta..det funkar visst! ;)
2014-03-05 15.33.40-1.jpg
 

Whedda

Rolex
Testade nato på min 1600 för 3-4 år sedan....tog av det efter en kvart och har aldrig gjort om det..

Är något med boetten som jag tycker skapar för stor kontrast med de lediga banden och då är ändå min tavla matt...

På läderband funkar det men just Nato gör sig i min mening bäst i antingen regimentals på kostymklockor eller mulliga färger som olivgrönt och grått på Sportklockor.
 

Marckus

Panerai
Natoband är ett sattyg om man inte har fasta bandstift eller om klockan ''ska'' ha nato...

Men det ser bra ut ;)
 

Whedda

Rolex
Hellre slät ring och jubilee än räfflad ring och oyster. Bestämt.

Heeeell NO!

Den kombon känns ju helt sne? Räfflad gör sig ju kanon på Presidentlänkarna och de är klart närmare oyster än Jubilee.

Jag säger inte att det är lika bra som slät ring men Jubilee och slät är ju för fan som att sätta Mercedesvisare på en Milsub...
 

Marckus

Panerai
Är det 20mm band du köpt? I vilket fall kan du blöta ner dem lite så de följer snyggare runt bandstift och handled
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Heeeell NO!

Den kombon känns ju helt sne? Räfflad gör sig ju kanon på Presidentlänkarna och de är klart närmare oyster än Jubilee.

Jag säger inte att det är lika bra som slät ring men Jubilee och slät är ju för fan som att sätta Mercedesvisare på en Milsub...

Oysterlänken är så.. platt. Och tillsammans med räfflad ring blir det helknas.
Slät ring och jubilee blir bara blankt. Helt ok.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Heeeell NO!

Den kombon känns ju helt sne? Räfflad gör sig ju kanon på Presidentlänkarna och de är klart närmare oyster än Jubilee.

Jag säger inte att det är lika bra som slät ring men Jubilee och slät är ju för fan som att sätta Mercedesvisare på en Milsub...

Titta, en Milsub med Mercavisare! :nailbiting:
image.jpg


Tycker personligen att Oyster på DJ inte får någon karaktär, det händer liksom inget. Modern DJ med mittpolerad Oyster däremot, det flyger i mina ögon.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Testade nato på min 1600 för 3-4 år sedan....tog av det efter en kvart och har aldrig gjort om det..

Är något med boetten som jag tycker skapar för stor kontrast med de lediga banden och då är ändå min tavla matt...

På läderband funkar det men just Nato gör sig i min mening bäst i antingen regimentals på kostymklockor eller mulliga färger som olivgrönt och grått på Sportklockor.


Håller med, men ändå inte. Vissa perioder tycker jag DJn är helt fantastisk på nato och andra perioder (är inne i en nu) så tycker jag att det ser helt fel ut. Främst hur bandet "möter" bandhornen, då passar perlon bättre, mer följsamt

Denna kombo gillar jag. Olivgrönt, sandfärgat och grått passar bra till min tavla.
2013-08-16 17.58.41.jpg
 
Topp