• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Provar på nåt nytt

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Idag fick jag en väldans fin 1803 på armen.
Den är inte särskilt ny utan snarare en sen 60talare och för mig en annan typ av klocka då den är i guld.
Spännande känns det och hur vi kommer överens får vi se men en sak är säker.
Den är väldigt vacker.
:)
eqeqazem.jpg


qe4ynevu.jpg


dumetu3e.jpg



En rolex daydate 1803 är för mig en helt ny bekantskap
 

Ariste

Audemars
2-Faktor

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Se där...intressant! :)

Inte för att jag vill påverka din inställning till nytillskottet men den är inte DU. :) Vill du ha en tålig yet elegant guldare så finns det modeller som skriker Jakob.Dala mer än din DD...som denna i mitt tycke något mer JD:s stil:
http://www.chrono24.se/jaegerlecoul...rop-alarm-43mm-18k-yellow-gold--id2347476.htm

Gillar att folk börjar engagera sig i mina klockor. :)
Fet jaeger är nästa så visst har du som vanligt rätt. DDn ska jag verkligen försöka bära med stolthet men precis som många i tråden har påpekat så finns det massor med frågetecken.
Orkar man ställa datumet?
Måste man köpa en skitdyr länk?
Framtiden får utvisa :)
6ytuquty.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gillar att folk börjar engagera sig i mina klockor. :)
Fet jaeger är nästa så visst har du som vanligt rätt. DDn ska jag verkligen försöka bära med stolthet men precis som många i tråden har påpekat så finns det massor med frågetecken.
Orkar man ställa datumet?
Måste man köpa en skitdyr länk?
Framtiden får utvisa :)
Ställning av datum löser du lätt, använd den ofta... Länken kan du skippa men det gäller att hitta ett lagom grovt band så den inte känns allt för dressad utan att bandet blir för dominant.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kul! DD är så grymma! Saknar min som fan redan. Den var dock för fin för mig och hur mitt liv ser ut nu med småbarn och allt vad det innebär. Det är inte snyggt med en repig guldklocka. Blir garanterat en DD när kidsen växt på sig.

Jag gillade nog perlon bäst bortsett från länk.


20130809_112434_zps49a8c64c.jpg
 
Topp