• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Provocerande "samarbete"

Case

Panerai
Supreme är ett amerikanskt klädmärke ned anknytning till skatekulturen som uppnåt hypad status genom att efterapa den metod Nigo använde i syfte görs A Bathing Ape åtråvärt; Släppa en väldig massa limiterade modeller samt associera märket med andra etablerade och redan åtråvärda märken genom sammarbeten.

Kön med hajp-bestar ringlar lång runt kvarteret när de släpper nya styles. Och precis som hip hop försöker (och lyckas) etablera sig i de fina salongerna genom att associera sig med klassisk lyx gör nu Supreme detsamma.

Kul för dem! Marknadsföringen fungerar ju uppenbarligen. Och som Seiko-Lover ligger det nära till hands att dra paralleller med Schweziska klockmärken, men det struntar jag i ;-)
 

Marckus

Panerai
är man gammal om man inte vet vad supreme är?
Märket har varit med ett tag så det hänger nog mer på bristande ''mode-intresse''
supreme2.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Har ingen aning vem Supreme är, antar att det är en hiphop artist från USA...ingen större fan av dagens mainstream hip hop men med det sagt: jag älskar den tavlan!
 

Depp-Erik

Cartier
Jag blir mest ledsen. Att köpa den klockan till det priset går i min värld under samma kategori som att vaska champagne, känns som ett uttryck för att visa att man har massa stålar men ingen fantasi.
Om någon hade gjort exakt samma mod till sig själv för att ha en unik klocka så hade det bara varit att lyfta på hatten, oavsett kostnad. Men att någon annan har gjort det åt dig och du är beredd att betala ett sjukligt premium för det känns mest sorgligt.

Detta förutsatt att de som köper den inte köper på spekulation om framtida värdeökning.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jag blir mest ledsen. Att köpa den klockan till det priset går i min värld under samma kategori som att vaska champagne, känns som ett uttryck för att visa att man har massa stålar men ingen fantasi.
Om någon hade gjort exakt samma mod till sig själv för att ha en unik klocka så hade det bara varit att lyfta på hatten, oavsett kostnad. Men att någon annan har gjort det åt dig och du är beredd att betala ett sjukligt premium för det känns mest sorgligt.

Detta förutsatt att de som köper den inte köper på spekulation om framtida värdeökning.
De 20 som köper dessa klockor kommer garanterat ha stort intresse för streetwear, samt ha en jävla massa stålar som bara ligger och dammar någonstans. Eller så saknas en stor del av hjärnan och de förstår inte bättre.
 

hedbrg

Panerai
Om jag fattar de rätt så är det inte 20 som säljs, utan dom har givits bort till familj och vänner, varav en som har letat sig ut på marknaden i efterhand
 
  • Like
Reactions: JLW

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Men hallå den har ju gravyr på locket, då är det väl mer bang for the fuck em buck?:hilarious:

Måste faktiskt va imponerad av vilken marginal de har på den! Om de nu säljer några. Men finns alltid rika instagram 19åringar som vill ha. Annars skulle inte denna finnas;)
 

carlanton

Audemars
Om jag fattar de rätt så är det inte 20 som säljs, utan dom har givits bort till familj och vänner, varav en som har letat sig ut på marknaden i efterhand

James Jebbia lät göra ett gäng och gav bort till anställda för ett par år sedan, det är därför den är så dyr. Eller ja, den riktiga anledningen är väl snarare att de vill ha delningar och hype. Jagger som är butikschef i London har en och han vet jag aldrig kommer sälja sin. Det ryktades om att en såldes eller var till salu för runt USD 15k förra året, vilket kanske är en mer realistisk prislapp. Rolex har självklart inget med detta att göra.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
För de som är nyfikna på Supreme hypen. Jag tycker det är galenskap, och en riktigt tråkig klocka. Fuck 'em sen går man inte hela vägen utan stannar vid lite diskret röd text, fantasilöst.
 
Topp