• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pruta på Kaplans butiksvaror?

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Nix, men spontant känns det väl som med pantbanker, att utsikterna för prutning är kopplade till hur länge objektet legat osålt.

Testa kan man alltid. Man kan ju inte få mer än ett nej.
 

jabla

Sarlacc
Jag har prutat på pantbanken så varför skulle det inte gå att pruta på en hyllvärmare från Kaplans.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Varorna i butik är ju de som blir osålda efter auktion. I butik ligger de för utropspris + provision, men på auktion börjar de under utropspris. Det betyder att de är dyrare i butik än det de inte blev sålda för på auktion. Det borde med andra ord vara möjligt, även om jag gissar att kaplans kan vara lite mer stelbenta än andra. Jag har inte testat, så jag vet inte.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Objektet ifråga var en riktig hyllvärmare. Känns som det är på auktionerna man kan hitta "klipp".

Fast återigen dyker frågan upp angående prutning. Är man dum i huvudet om man köper en klocka oprutad eller? Vad är servicen värd med ett framtida personligt mottagande i butiken om man blir en "stamkund"?
 
Topp