Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Pruta på Kaplans butiksvaror?

Diskussion i 'Diskussion' startad av delegeferenda, 23 november 2013.

1. Har ni någon erfarenhet från det?

2. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Nix, men spontant känns det väl som med pantbanker, att utsikterna för prutning är kopplade till hur länge objektet legat osålt.

Testa kan man alltid. Man kan ju inte få mer än ett nej.

Spencer och Målarn gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Jag har prutat på pantbanken så varför skulle det inte gå att pruta på en hyllvärmare från Kaplans.

4. Haakan

Haakan Torpare

Det fungerar. Min tidigare chef prutade på en gammal Heuer och fick den till ett lägre pris än utsatt.

5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Beror på... En "symbolisk femhundring" lät det sist Jokkmokkswe frågade på en Conny...

Jokkmokkswe gillar detta.
  6. gruby

gruby Friends of KS

Jag tittade på en Bratte och blev erbjuden ett lägre pris innan jag ens tagit den i handen.

Tobbe-i-Etuna gillar detta.
  7. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Varorna i butik är ju de som blir osålda efter auktion. I butik ligger de för utropspris + provision, men på auktion börjar de under utropspris. Det betyder att de är dyrare i butik än det de inte blev sålda för på auktion. Det borde med andra ord vara möjligt, även om jag gissar att kaplans kan vara lite mer stelbenta än andra. Jag har inte testat, så jag vet inte.

8. TiE

TiE Friends of KS

Men du slog inte till??

9. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Objektet ifråga var en riktig hyllvärmare. Känns som det är på auktionerna man kan hitta "klipp".

Fast återigen dyker frågan upp angående prutning. Är man dum i huvudet om man köper en klocka oprutad eller? Vad är servicen värd med ett framtida personligt mottagande i butiken om man blir en "stamkund"?

10. gruby

gruby Friends of KS

Inte den gången. Men snart så, snart ;)

Tobbe-i-Etuna gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield