Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Prutmån på nya modeller

Diskussion i 'Diskussion' startad av Nicbex, 22 juni 2015.

1. Nicbex
    Trådstartare

Nicbex Biskop

Finns det någon prutmån hos AD även för nya klockmodeller? Jag känner att gråhandlarmarknaden ger en rätt rejäl bismak i munnen men samtidigt så känns marknaden inte så pissig att jag är beredd att betala gränslöst många tusenlappar mer för att handla över disk. Finns det prutmån hos AD även för nylanserade modeller eller är det undantaget gamla modeller där intresset är lägre?

2. JayJay

JayJay Biskop

Beror väldigt mkt på märke och modell. Det går alltid att ställa frågan. Hur frågan ställs spelar naturligtvis också in. Just nu är det nog lite mer svårprutat än normalt eftersom Schewizarna släppte sin valuta fri. Men som sagt fråga går alltid.

Nicbex gillar detta.
  3. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Det beror nog i stort på hur stor efterfrågan den är på modellen och hur bra relation du har med din AD. Självklart har de någon marginal, frågan är om de behöver tumma på den!

Nicbex gillar detta.
  4. KenKun

KenKun Biskop

Jag svarar ja på detta, eftersom jag lyckades pruta på en sprillans ny Panerai PAM 562 som det var kö på, och som precis hade släppts :)

Savagear114 och Nicbex gillar detta.
  5. Nicbex
    Trådstartare

Nicbex Biskop

Det kan med andra ord alltid vara värt att åtminstone väcka frågan :) Tack för svar!

6. KenKun

KenKun Biskop

Ja, våga fråga...
    Annars kan du alltid fråga om de kan bjuda på något. Ett nytt band, till exempel.

7. David

David Bödeln

Ja, det finns det, men det varierar som andra redan påpekat med märke, modell, ort, land och vilken kontakt du har med AD:n. Jag har exempelvis fått 50% på Oris.

8. Kson

Kson Friends of KS

Där snackar vi bra rabatt... Är det dig jag ska höra av mig till när suget för Oris blir för stort..?

9. yepsson

yepsson Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Smutt aquis tack

10. David

David Bödeln

Kan ju alltid kolla, men AD:n finns ett halvt jordklot bort, och det var evigheter sedan jag köpte något där.

Kson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield