• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PS3 slim fråga!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Visst fan ska det gå att spela Blu-Ray skivor på denna?! Tyvärr är jag inget geni när det kommer till sånt här, har googlat och följt länkar hur jag ska göra för att det ska funka utan positivt resultat...

Skiten som inte funkar.
image.jpg


Tacksam för all hjälp jag kan få!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Klarar den att spela någon typ att skiva? Kan ju vara så att det är något fel på läsaren?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Klarar den att spela någon typ att skiva? Kan ju vara så att det är något fel på läsaren?


Den spelar vanliga DVD skivor utan problem, har varit in och nollat alla inställningar, så nu verkar det som jag är på G. Tyvärr har jag glömt bort vad wpa nyckelkoden är.
 

sharetracker

Cartier
Jag har haft samma problem med min gamla ps3:a. Den läste DVD men inte blue-ray. Tydligen ska det vara separata läsare för dvd och blue-ray och jag misstänker att din blue-ray läsare är trasig. Slutade med att jag fick köpa en ny ps3:a.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag har haft samma problem med min gamla ps3:a. Den läste DVD men inte blue-ray. Tydligen ska det vara separata läsare för dvd och blue-ray och jag misstänker att din blue-ray läsare är trasig. Slutade med att jag fick köpa en ny ps3:a.
Nu förstår jag inte riktigt, separata spelare? Jag har haft tre olika ps3 och jag har aldrig hört något om separata spelare, hur som helt så låter det som att något är lite lurt med läsaren.
@Af Sjodahl misstänker att PS3:an inte är under garanti längre?
Jag hade YLOD på min och ringde företaget jag köpte den av och några dagar senare fick jag en nu.
 

jandan

Panerai
Det är olika läshuvuden för dvd och blueray. Om den ena lasern är kass, kan det mycket väl vara så att man kan läsa dvd men inte blueray.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack för alla förslag dudes! Men jag har kirrat det nu, jag kopplade in PS3:an till TVn på kontoret, därefter så kopplade jag in en kabel mellan PS3:an och routern så jag fick via tråd och inte trådlöst. Då kunde jag uppdatera basenheten med nya uppdateringar/uppgraderingar så den kunde ta Bly-Ray skivor, Rock ON!
 
  • Like
Reactions: CLT

Ministern

Founder
2-Faktor
Det är olika läsare. En av mina Blurayspelare kunde plötsligt inte spela Bluray men däremot DVD. Då upplyste företaget som reparerade att det var olika läsare och inte ovanligt att det händer.
 
Topp