• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ps4 VR - nån som testat hårdvara och spel

JLC

Panerai
2-Faktor
Hej, som titel säger eftefrågar jag kommenterar och utvärdering på ps4 VR utrustningen och spel.
(Hittade ingen bef tråd om detta. )

Här är lite av de frågeställningar jag funderar på innan jag köper VR hjälm, kamera och spel:

i) Upplevelse, bra och dåligt?
ii) Prisvärt?
iii) Vilket spel synkar bäst?

iv) Utrustningen:
Måste man köpa ps4 pro maskinen om man redan har slim varianten för att maximera upplevelsen?
Funkar VR utrustningen med den första ps4 kameran (gen 1)? Finns det något alternativ om man redan har ps4 slim och flera ps4 spel?
Vilken TV (upplösning etc) är minimikrav?
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Har testat lite olika demon och ett bilspel i VR.
Personligen så tog det inte många minuter innan jag var helt inne i VR-världen med allt vad det innebär, fick hyfsat hög puls när jag blev attackerad av en haj :)
Upplevde dock, framförallt i bilspelet att jag blev ganska åksjuk men gissar på att det till viss del är en vanesak också.
Provade VR första gången '96 och var ganska imponerad, det som saknades då var väl i stort sett grafik osv. Men nu tror jag nog äntligen att VR är här för att stanna :)
 
  • Like
Reactions: JLC

JLC

Panerai
2-Faktor
Har testat lite olika demon och ett bilspel i VR.
Personligen så tog det inte många minuter innan jag var helt inne i VR-världen med allt vad det innebär, fick hyfsat hög puls när jag blev attackerad av en haj :)
Upplevde dock, framförallt i bilspelet att jag blev ganska åksjuk men gissar på att det till viss del är en vanesak också.
Provade VR första gången '96 och var ganska imponerad, det som saknades då var väl i stort sett grafik osv. Men nu tror jag nog äntligen att VR är här för att stanna :)
ok, häftigt, testat nåt FPS spel? vrider man huvudet hela tiden eller kollar med ögonen åt olika håll i "hjälmen",? om du förstår vad jag menar.
Brukar spela rätt länge när jag körr open platform spel på ps4.an (Fallout serien etc) så ute efter hur "jobbigt" det är mot att sitta tillbakalutad i soffan och spela i lugnt tempo...
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
ok, häftigt, testat nåt FPS spel? vrider man huvudet hela tiden eller kollar med ögonen åt olika håll i "hjälmen",? om du förstår vad jag menar.
Brukar spela rätt länge när jag körr open platform spel på ps4.an (Fallout serien etc) så ute efter hur "jobbigt" det är mot att sitta tillbakalutad i soffan och spela i lugnt tempo...

Inte testat något FPS men kan tänka mig att det är en inställning du kan göra, eller välja själv om du vill röra på huvudet eller köra med kontrollen. Eller både och.
Men ja, man rör sig precis som om det vore på riktigt :) Var sjukt roligt att bara sitta och kika på inredningen i bilen, backspegeln osv.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bara testat hastigt men däremot har jag en del erfarenhet av HTC Vibe och en rejäl gaming-rigg. PS4 VR är inte alls lika bra. Sämre upplösning, inte lika responsiv, sämre kontrollers... Duger om man vill prova VR men denna generation är inte "framtiden".
 
  • Like
Reactions: JLC

JLC

Panerai
2-Faktor
Bara testat hastigt men däremot har jag en del erfarenhet av HTC Vibe och en rejäl gaming-rigg. PS4 VR är inte alls lika bra. Sämre upplösning, inte lika responsiv, sämre kontrollers... Duger om man vill prova VR men denna generation är inte "framtiden".
ok, låter avvancerat. Helt novis på VR området så tack för update. ser att det börjar komma en del PS4 VR spel..
 
Topp