• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Puissance ceramic swiss movement?

Schwen

Breitling
Hej alla klockexperter :)
Jag har vunnit en auktion där jag köpte 2 klockor för att jag ville ha den ena klockan.
Men den andra verkar som en gedigen kvalitetsklocka, men jag har ingen aning om vad det är för något.
då är min fråga är det någon som vet vad detta är? vart den kommer ifrån? och vad kan den vara värd?
DSC_0082.JPG
DSC_0081.JPG DSC_0080.JPG DSC_0079.JPG DSC_0077.JPG
 

mouqvist

Rolex
Googla på nmanet så hamnar du på hemsidor som säljer repliker.
Står följande:
Puissance Ceramic Gold Watch are famous for their good quality and great craftsmanship. All of them are perfect copies which are very close to the original watches. Each of Puissance Ceramic Gold Watch is made with fine fabric and detail with perfect designs.

http://watchesen.com/ceramic/puissance-ceramic-gold-watch.html

Har du som jag ser på bilden även fått ett stållänk till en "guldklocka" så är konceptet mycket smaklöst.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Verkar vara någon term inom fejk världen?
Hittade också till spanska köp och sälj sidor där det sälja för 90 euro.
 

rogart-63

Patek
Som @mouqvist skriver troligen inga större summor . När man googlar kommer sidor från spanien upp . Så troligen kommer den där ifrån . Nyfiken på stållänken vad tillhör den för klocka ?
 
Topp