Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Puissance ceramic swiss movement?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Schwen, 11 juni 2015.

1. Schwen
    Trådstartare

Schwen Torpare

Hej alla klockexperter :)
    Jag har vunnit en auktion där jag köpte 2 klockor för att jag ville ha den ena klockan.
    Men den andra verkar som en gedigen kvalitetsklocka, men jag har ingen aning om vad det är för något.
    då är min fråga är det någon som vet vad detta är? vart den kommer ifrån? och vad kan den vara värd?
    DSC_0082.JPG DSC_0081.JPG DSC_0080.JPG DSC_0079.JPG DSC_0077.JPG

2. Googla på nmanet så hamnar du på hemsidor som säljer repliker.
    Står följande:
    Puissance Ceramic Gold Watch are famous for their good quality and great craftsmanship. All of them are perfect copies which are very close to the original watches. Each of Puissance Ceramic Gold Watch is made with fine fabric and detail with perfect designs.

http://watchesen.com/ceramic/puissance-ceramic-gold-watch.html

Har du som jag ser på bilden även fått ett stållänk till en "guldklocka" så är konceptet mycket smaklöst.

3. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Verkar vara någon term inom fejk världen?
    Hittade också till spanska köp och sälj sidor där det sälja för 90 euro.

4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Som @mouqvist skriver troligen inga större summor . När man googlar kommer sidor från spanien upp . Så troligen kommer den där ifrån . Nyfiken på stållänken vad tillhör den för klocka ?

5. Schwen
    Trådstartare

Schwen Torpare

ja känns ju som något spanskt "hittepå" hittade även denna http://www.galeriadelcoleccionista.com/reloj-claasico/s1/f3/c4/ , men hittar ingen info direkt så känns ju rätt "Shady".
    Länken satt på vid köpet men jag har bytt ut den mot orginal armbandet, troligen han som köpte den som bytt mot stållänken den var däremot av sämre kvalite känns det som då den var mycket lätt i vikten.

Mårtenssons ur Brookfield