Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

PVD, när, var och hur?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Gavve, 4 oktober 2012.

1. Gavve
    Trådstartare

Gavve Greven

Är lite sugen på att lattja PVD på en något billigare dinka (troligtvis en Certinakronograph) och har lite frågor kring detta... Gäller head-only, ingen länk!

- Pris?
    - Tid?
    - Vem fixar?
    - Schönt eller schavigt?

Om någon har före och efter bilder av något eget projekt är det varmt välkommet

2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Jag har kört ett par PVD-projekt.
    Det ena gjordes för ett antal år sedan av Ilobond i Lidköping/Linköping (?) och det andra av Micromy i Täby.
    Då processen är en ganska tidsödande och kräver noggrann kontroll så ligger priset runt 2 000 sek för en klocka och något liknande för en länk. Då ingår blästring.

Räkna med att din klocka är från dig en vecka eller två. Detta förutsatt att det är mörkgrå/svart du tänkt dig.
    Man kan få fram en rad andra kulörer men räkna då med att klockan är borta avsevärt länge.

Personligen har jag tyckt att PVD är lite fräsigt en tid, men har tröttnat ganska fort.

3. Gavve
    Trådstartare

Gavve Greven

Tack för svar!
    Den gröna Tag Heuern som Masterkiller visade bild på i tråden om klockor man sålt var ju rätt ball, men som du antyder tröttnar man nog på det rätt fort. Jag tänkte mig dock svart.

Kul med lite projekt ju, bara att köra =)

4. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Ursäkta en newbee-fråga; PVD?!? :?:

5. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    "Physical vapor deposition" :D

masterkillers bild:

Det är alltså en typ av coating. Mer än så kan jag inte.

6. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
Mårtenssons ur Brookfield