• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Quartzkalas med nya priser (Zodiac, Swatch)

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Allt borta. Tack för intresset och annonsplatsen.

Dags för nytt i klocklådan så jag tänkte sälja eller byta dessa fyra kvartsare.

Jag försöker beskriva så gott jag kan men fråga gärna eller be om fler bilder om det är något du undrar över.

Paketpris=självklart! I övrigt beaktas alla bud eller bytesförslag. Gör gärna affär F2F i Stockholm men kan också skicka om det behövs. Betalning via Swish.

20151219_143001.jpg


1. Zodiac Red Dot 200m (two-tone)
Trevlig bekantskap från tidigt 90-tal(?) som påminner väldigt mycket om Tag Heuer från samma period. Skicket på boett, vridring och glas är grymt bra med mycket små bruksspår. Länken som sitter på är en aftermarketvariant då originallänken (som också medföljer) däremot är i mycket dåligt skick. Eftersom jag kunde använda ändlänkarna från originallänken är dock passformen perfekt så jag tycker det är en bra lösning. Går som man kan förvänta sig av en kvartsklocka, dvs bra. Ej trycktestad. Storlek ca 36-37mm exkl krona.

Pris: Såld! (2200 kr)

2. Candino 200m
Annorlunda variant från Schweiziska Candino som troligen är daterad 80-tal. Den har svensk dagskiva vilket är lite kul. Bra skick överlag men med sedvanliga bruksspår. Glaset har en hel del mikrorepor men dessa syns endast i motljus så jag tycker inte man stör sig på dem. Ca 39mm bred och 39-40mm lug to lug. Sitter på en tidstypisk rasslig länk som är omärkt. Tickar på som den ska och håller tiden fint.

Trycktestad enligt tidigare ägare men jag har inte gjort det själv så jag lämnar ingen garanti för att den är vattentät.

Pris: Såld! (600 kr)

3. Swatch Irony Chrono "Blackie" ref YVS401G
Riktigt snygg Swatchkronograf i nära nyskick. Minimala bruksspår. Köpt av mig på Klockia 30/7 2013. Levereras i originalask.

Pris: Såld! (600 kr)

4. Breitling Aerospace ref F75362
Aerospace i ärligt bruksskick. Den har använts en del och det finns spår av det men överlag gör den ett trevligt intryck på armen. Se bild. Det som inte syns är att det finns en del skador på bandhornen efter bandbyten. Säg till om du vill ha fler bilder men tänk dig att detta är en trevlig beaterklocka så förstår du nog ungefär. I övrigt är det inga konstigheter: den håller tiden som ett atomur (detta är en cosc-version) och kronans funktion är något man behöver vänja sig vid.

Sitter på en Pro 1-länk som även den har en del repor på sig. Detta är varianten med icke-solida ändläkar men den sitter bra och fungerar utmärkt.

Trycktestad och batteribytt 2013 enligt tidigare ägaren.

Pris: Såld! (6500 kr)
 

Bilagor

  • 20151219_143028.jpg
    20151219_143028.jpg
    73.4 KB · Visningar: 254
  • 20151219_143049.jpg
    20151219_143049.jpg
    79.4 KB · Visningar: 249
  • 20151219_143132.jpg
    20151219_143132.jpg
    79.1 KB · Visningar: 258
  • 20151219_143142.jpg
    20151219_143142.jpg
    68.9 KB · Visningar: 292
Senast ändrad:
Topp