• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Quartzverk 2169/6K

seikoswede

Panerai
Hej!

Har en klocka med ett dött vintage kvartsverk och jag försöker hitta ett annat verk att byta mot men behöver lite hjälp inför ett mod-projekt.
På verket står det 2169/6K men jag hittar ytterst lite info på nätet och skulle vilja veta storlek och höjd för att lättare kunna hitta substitut.
Visst, jag kan plocka ur det och mäta och det gör jag väl efterhand men just nu vill jag gärna hitta lite fakta kring verket först.



Några tankar?

image.jpg


Jim
 
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
Känner inte igen modellen tyvärr, är det "Swiss made"? Annars gjorde Franska FE (France Ebauche) och Tyska PUW en hel del olika verk.
 
Senast ändrad:

seikoswede

Panerai
Känner inte igen modellen tyvärr, är det "Swiss made"? Annars gjorde Franska FE (France Ebauche) och Tyska PUW en hel del olika verk.

Tvivlar starkt på att det är Swiss Made utan det är säkert kinesiskt.

Efter att ha kikat på det med förstoringsglaset i iphonen ser jag att det står ISA1198 också och det hjälper!

Storlek 11 1/2 eller 25,6mm.

Skall se om jag hittar något om tjockleken på det också.

Vore kul om jag kan hitta ett Seikoverk som passar, då det finns mycket kul aftermarketdelar att bygga med.

Jim
 

seikoswede

Panerai
Tack!!

Jo jag har sett ISA verk till salu lite här och där men det vore kul att hitta något annat som gör det lättare att hitta tavlor och visare.

Typ Seikos 7548 som är ett Quartzverk där man kan byta delar med 6139. Iofs en annan storlek än ISA men kanske kan funka?

Jim
 
Topp