• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RÅNAD PÅ PAM312

oscarabc

Omega
Ah va tråkigt att höra! Hoppas det löser sig med polis och försäkring eller att du på något sätt skulle få tillbaka den...
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Oj vad trött man blir på att dessa nötter får härja på stan! Hoppas din klocka kommer tillbaka!
 

audotcom

Panerai
Shit riktigt trisst, tur att du inte kom till skada och att det inte gick våldsamt till. Är rent ut sagt förjävligt att det händer..
 

Björklund

Panerai
Helvete vad förbannad jag blir! Vilka jävla idioter det finns. Skönt att de inte gav sig på dig med våld och hoppas du får bra bemötande från både polis och försäkringsbolag.

Hur ska man kunna undvika sånt här? Spänne/viklås med fingeravtrycksensor?
 

don.h

Cartier
Då har det skett, det som jag trodde att det aldrig skulle hända mig.

Efter en kväll på restaurang här i Stockholm så kommer två killar fram, säger itne så mycket, den ena börjar köra "den osynliga bollen" tricket medans han fumlar konstigt med min arm, vi står axel mot axel. allt går snabbt. Jag kollar i mina jackfickor ifall jag har mobil och plånbok kvar... Det har jag...
.

Väldigt tråkigt att höra!

Det var en incident för ca ett halvår sedan där ett gäng grabbar hade snott en mobiltelefon och filmat sig själva. dock hade filmen laddats uppå på ägarens dropbox och kunde spridas. När jag såg den insåg jag att det var samma grabbar jag mötte vid slussens tunnelbana den kvällen och dom körde ett liknande bolltrick med mig. Dock så känner jag hur klockan börjar lossna och jag suger tag i hans arm och börjar gå emot dessa fyra grabbar(alkoholen och tidigare rån fick mig att ha en väldigt liten tolerans för dessa fasoner). Jag hinner dock in ikapp den men dom gick lottlösa. Tur för dem var nog att de polare jag precis innan tappat bort kom först lite efter från det håll dom som sprang emot. Jag ringde direkt till polisen för att berätta hur jag varit klädd så dom skulle kunna titta på övervakningsfilmerna, men dom visade ett väldigt svagt intresse...
 

EmmaE

Cartier
Usch vad tråkigt att höra. Hoppas det löser sig, och att både polis och försäkringsbolag är samarbetsvilliga!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Då har det skett, det som jag trodde att det aldrig skulle hända mig.

Efter en kväll på restaurang här i Stockholm så kommer två killar fram, säger itne så mycket, den ena börjar köra "den osynliga bollen" tricket medans han fumlar konstigt med min arm, vi står axel mot axel. allt går snabbt. Jag kollar i mina jackfickor ifall jag har mobil och plånbok kvar... Det har jag...

kommer hem, somnar, och nu på morgonen när jag gör mina rutiner och därefter ska sätta på mig klockan så..... DEN ÄR BORTA.. då slår det mig. Dom jävlarna!!!

Jag känner mig så kränkt och arg på en och samma gång.. skakig. Fy FAN!!

Men håll gärna utkik, Det är en Panerai 312, köpt i höstas, sitter på svart croco.

Men men, antar att det sker värre saker...
Beklagar. Känns sorgligt och tråkigt att läsa. Besvärande att sådant här ska inträffa allt för ofta.
mvh A
 

Knight

Cartier
Väldigt tråkigt att höra!

Det var en incident för ca ett halvår sedan där ett gäng grabbar hade snott en mobiltelefon och filmat sig själva. dock hade filmen laddats uppå på ägarens dropbox och kunde spridas. När jag såg den insåg jag att det var samma grabbar jag mötte vid slussens tunnelbana den kvällen och dom körde ett liknande bolltrick med mig. Dock så känner jag hur klockan börjar lossna och jag suger tag i hans arm och börjar gå emot dessa fyra grabbar(alkoholen och tidigare rån fick mig att ha en väldigt liten tolerans för dessa fasoner). Jag hinner dock in ikapp den men dom gick lottlösa. Tur för dem var nog att de polare jag precis innan tappat bort kom först lite efter från det håll dom som sprang emot. Jag ringde direkt till polisen för att berätta hur jag varit klädd så dom skulle kunna titta på övervakningsfilmerna, men dom visade ett väldigt svagt intresse...

Ah det där kommer jag ihåg. Det var min polares chef som blev bestulen. Riktiga clowner. :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ruggigt obehagligt! Lider med dig, och hoppas du i alla fall blir ersatt för det materiella lidandet. Kan verkligen tänka mig hur konstigt det måste kännas efter en sån grej :(
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Ruggigt obehagligt! Lider med dig, och hoppas du i alla fall blir ersatt för det materiella lidandet. Kan verkligen tänka mig hur konstigt det måste kännas efter en sån grej :(


Det är det, det är en riktigt konstig känsla, Jag känner mig så JÄVLA korkad att gå på en sådan grej, att man har tänkt "det här händer aldrig mig" när man har sett det på TV. hatar att kalla folk kränkta, men jag känner mig kränkt också. men är mest arg på mig själv..
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tråkig story man blir riktigt förbannad, vart tog KS-medlemmen vägen som skulle packa in dessa busar i piketbussen?
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Jävla trist och surt! Att tänka på är att dessa banditer inte är särskilt benägna att ha med polisen att göra, om någon kör bolltrick så ge en spark eller slag. De kommer knappast gå till polisen och anmäla dig för det.
 

ozzyozzy

Cartier
dammit, sjukt tråkigt.

Jag skulle vilja försöka spekulera kring hur de jobbar då det känns som om detta händer väldigt frekvent i centrala sthlm.
Det är ju vinter, bar du klockan så den var synlig trots ytterkläder eller hade de spanat in dig inne på boqueria?


Det är en panna, den syns oavsett ;)
Nä, skämt åsido...detta är så jävla uselt. Jag förstår att det känns riktigt surt, hoppas detta pack ger sig på fel person som märker vartåt det barkar. Formulerar du dig bara rätt och noggrant så borde du dock ha goda chanser att få ut ersättning från ditt försäkringsbolag.
 

Kim

Panerai
Jävligt tråkigt att sånt där händer. Hoppas allt löser sig. Båda att de idioterna åker dit och att du får tillbaka din Panerai.
 

Jonte73

Audemars
Tråkigt !
Tyvärr är detta något som bara ökar i omfattning tillsammans med bedrägerier, fickstölder och andra typer av tillgreppsbrott.
Dessa typ av brott är här för att stanna tyvärr.
 
Topp