• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rädda valarna!!!

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
alltså Val.72:eek:rna...

Ni har väl sett liken som ligger strödda längs e-buktens stränder "Valjoux 72 case and dial" från nåt mindre känt märke.

KGrHqRlIFDlBnbRsBRI9ddFRw60_57_zps34b03823.jpg


http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... =1&_ipg=50

Jag gissar att de fått sätta livet till för att verket (Valjoux 72) ska användas för att bygga en fejk-Daytona, en graverad brygga räcker för att lura tillräckligt oinformerade som inte ser skillnad på ett pedestrian Val.72 och ett Rolex 727…

Parts727_zpsb5b2b662.jpg


Om 30 år kommer folk att sucka –shit va stora rolex var redan 1965 med framgångssagan daytona, o 80 procent av puckona har en fejk-case med fejk-tavla o ett verk från en Zodic/Wakmann/Benrus/Roamer/Certina/Gigandet/Jenny/Croton/LeJour…

Well, nuff grumpy old man whining, här är en som överlever!!! :lol:

KGrHqNHJEFEN1l02ggBRInb4nOg60_57_zps569dc792.jpg


T2eC16NHJF8E9nnC6IbqBRInePSOQ60_57_zpsce768826.jpg


KGrHqNHJEoFERYtWL6BBRInfsM70g60_57_zpse54301c4.jpg


KGrHqVHJEgFEQEwjYBRIndWDRg60_57_zps944808c4.jpg


KGrHqFHJEFEN1sYBBRInb-kOCQ60_57_zps6cd73401.jpg
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Den var ju riktigt fin!
Självklart skall uddamärken primeras.
Behöver räddningsauktionen stöd så är det bara att ropa ; )
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mmmm! Vilken liten knubbig läckerbit! Vad mäter den? Nästan NOS? Och när du säger att denna är säker innebär det att den är en keeper? Mitt val. 72 hälsar!

SNC16032.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Snyggt jobbat, Niklas! Jag gillar verkligen den där, fina kontraster med svart och vitt, snygg vridring och lagom size på subdials...centralsekunden ser snyggt lackad ut...vilket toppexemplar. Går den bra maskinellt?
 
Topp