• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rätt inställning på Hirsch Leonardo?

MagnusL

Omega
I mitt, än så länge misslyckade, försök att mina antalet klockor ner till en som funkar 7 dagar i veckan har jag beställt ett par nya armband till klockan. Dels ett Svart Hirsch Tiger med vit kontrastsöm, men även ett stiligare Hirsch Leonardo med curved ends. Men har fattat att det går att montera dessa på en massa olika sätt. Har även sett att det finns verktyg att köpa för att se vilket sätt som är "rätt". Är det svårt att få till denna montering utan att ha verktyget eller erfarenheten? Okunskapen gör mig lite nervös. :wideyed:
Här är klockan det handlar om. (Ser orättvist stor ut på bilden)
image.jpeg
 

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Är du osäker på hur man byter band skulle jag, om jag var i dina kläder, ropa hem något betydligt billigare på Tradera och testa med.
 
Själva monteringen av ett Leonardo är inte ett dugg svårare än ett vanligt band. Har haft 2 stycken till en Speedy tidigare, det ena köpte jag begagnat och det andra nytt. Det beggade hade suttit på en Speedy hos @RicVin och var således inställt. Det nya var inställt på samma sätt och passade även det direkt.
Annars finns guider på nätet.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Själva monteringen av ett Leonardo är inte ett dugg svårare än ett vanligt band. Har haft 2 stycken till en Speedy tidigare, det ena köpte jag begagnat och det andra nytt. Det beggade hade suttit på en Speedy hos @RicVin och var således inställt. Det nya var inställt på samma sätt och passade även det direkt.
Annars finns guider på nätet.
Stämmer bra! Men lite pyssel är det allt... Hade den lilla plastbiten i ett annat läge först. Funkade men var inte helt hundra passform. Testade lite mer och hittade ett läge som blev bättre.
Googla på Hirsh Leonardo och Omega Speedmaster. Har för mig jag hittade lite instruktioner. Lycka till!! Tala om hur det går. Har ett svart Leonardo jag ska trycka dit på min Månklocka inom kort..:)
 
Topp