Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

"Rätt" jubilee till tudor sub?

Diskussion i 'Vintage' startad av frere, 11 januari 2014.

1. frere
    Trådstartare

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Funderar på att bryta konventionerna och testa jubilee på flinga (självaste propagandaministern har gjort det, så det måste det ju vara ok trots allt). Puritanerna kan trösta sig med att det inte är en rolexsub som ska vanhelgas med mismatchen.

Läser mig till att en vikt 6151H länk och 55 ändlänkar det mest korrekta till en GMT från -68, men tycker att 62510H/550 är snyggare.

Avstämning med expertisen innan jakten kan börja:

- Visst borde 55/550 passa sub-boetten likväl som GMT?
    - Ungefär hur mycket ska jag betala utan att skämmas? Och vad är dyrast, nytt eller gammalt?

Och med anledning av en annons: En mexikansk länk gjord för en handlare i san antonio känns spontant som en cool grej (jubileelänk är texasgubbe - fast på det bra sättet). Men 555-ändlänken passar väl bara på datejust?

Ernesto gillar detta.
  2. Jacob

Jacob Friends of KS

55/550 borde definitivt passa.
    Och 555 funkar nog sisådär. DJ-endlinks, som du skriver.
    Prisbilden överlåter jag dock till nån annan...

frere gillar detta.