• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

" rätt" länk och endlinks till en 16750 -83 till -86

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Håller på och kollar närmare på Rolex GMT. Just nu lutar det åt en 16750 och försöker få lite koll på vad som är "original" för modellen. Jag börjar få lite koll på tavlorna men länkar och endlinks tycker jag är rena djungeln. Om någon har det i huvudet eller kan tipsa om var jag hittar riktig information blir jag djupt tacksam:) Kollar främst på -83 och några år framåt.

Med vänlig hälsning,

Matts
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det 'ska' sitta en 78360 med 580 ändlänkar på en 16750. Så djungligt var det inte.

303345d1278855167-rolex-bracelet-rolex%2520bracelet%2520chart.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hmm. Håller fortfarande på och kollar runt efter en GMT och även sneglat åt 16700 trots att jag helst vill ha plexi.

Men hur anal ska man vara vad gäller länken? Snudd på alla 16700 med 78790 länken har ju 501B endlinks och inte SEL som det borde vara (enligt "listan" )

Är det något jag missar?? Vad tycker ni, är det något att bry sig över? Värt att pruta på?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hmm. Håller fortfarande på och kollar runt efter en GMT och även sneglat åt 16700 trots att jag helst vill ha plexi.

Men hur anal ska man vara vad gäller länken? Snudd på alla 16700 med 78790 länken har ju 501B endlinks och inte SEL som det borde vara (enligt "listan" )

Är det något jag missar?? Vad tycker ni, är det något att bry sig över? Värt att pruta på?


Jag kan 16700 extremt dåligt men kom ihåg att det är skillnad på 78790 och 78790A. 78790 ska inte ha SEL - det kan mycket väl vara så att de ska ha 501B, det kan jag tyvärr inte svara på ur huvudet, men 78790A hade SEL.

Så det låter som att de ex du hittat mycket väl kan vara rätt.

Förutom SEL på de senare är väl typ skillnaden mot en 78360 att sidorna är polerade på 78790.

Vad menar du? 501B är ju SEL enligt listan.

Nej, 501B är vikt och inte solid.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hmm. Håller fortfarande på och kollar runt efter en GMT och även sneglat åt 16700 trots att jag helst vill ha plexi.

Men hur anal ska man vara vad gäller länken? Snudd på alla 16700 med 78790 länken har ju 501B endlinks och inte SEL som det borde vara (enligt "listan" )

Är det något jag missar?? Vad tycker ni, är det något att bry sig över? Värt att pruta på?

Värt att tänka på är att listan ovan inte riktigt stämmer, det är en förenklad lista. Flera modeller har kunnat gå att köpa med exempelvis den dyrare 93150.
 
Topp