• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rätt pris på en Rolex GMT Master II?

Jone

Omega
2-Faktor
Vad är "rätt" pris för en yngre (2005 ish) 16710? Finns en i väldigt gott skick i min lokala urmakare för 5100€ men det känns som överpris.

Sent from my HTC One X using Tapatalk
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vad är "rätt" pris för en yngre (2005 ish) 16710? Finns en i väldigt gott skick i min lokala urmakare för 5100€ men det känns som överpris.

Sent from my HTC One X using Tapatalk
Beror ju på vad som ingår, skick, är den nyservad eller behöver den servas omgående?

Men priset kanske låter något högt. Finns dock handlare som begär de priserna, danska handlare upplever jag som lite dyrare ön svenska. Du anger priset i € så jag antar att din lokala handlare finns utomlands.

Priset för fullset kanske bör ligga på ca 40ish.... Utan cert, box osv... Minus ca 10-15 %ish.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jo, men att utgå ifrån en lägstanotering och tycka att det är "rimligt pris" känns ju inte riktigt relevant.

"Min morbrors kusin köpte en BLNR på blocket för 49' förra året. Så jag skulle aldrig betala mer än det." Osv...
Den blev inte ens såld till det priset...

Jag har själv haft en som jag gav 57' för beg. Tror att de kommer gå ner i pris, alltid populärast i början.
 

Jone

Omega
2-Faktor
Beror ju på vad som ingår, skick, är den nyservad eller behöver den servas omgående?

Men priset kanske låter något högt. Finns dock handlare som begär de priserna, danska handlare upplever jag som lite dyrare ön svenska. Du anger priset i € så jag antar att din lokala handlare finns utomlands.

Priset för fullset kanske bör ligga på ca 40ish.... Utan cert, box osv... Minus ca 10-15 %ish.

Den är enligt urmakaren nyligen servad vilket jag förstår drar upp priset lite. Både cert och box ingår. Har inte speciellt stor erfarenhet av att pruta på så dyra klockor men du tror alltså att ca 15% skulle kunna gå? Bor alltså i Finland, därav priset i euro.

Känns för övrigt som att klockorna här är betydligt dyrare än i Sverige.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Den är enligt urmakaren nyligen servad vilket jag förstår drar upp priset lite. Både cert och box ingår. Har inte speciellt stor erfarenhet av att pruta på så dyra klockor men du tror alltså att ca 15% skulle kunna gå? Bor alltså i Finland, därav priset i euro.

Känns för övrigt som att klockorna här är betydligt dyrare än i Sverige.
Tror du kan få en fullset utan större problem för ca 40' och en utan box & cert för ca 35'
 
Topp