• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rätt så mallig...

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
är jag faktiskt :):):)

Decembernumret av Watchtime har en artikel om PPs greatest hits:

WP_20150103_006.jpg


En bit in i artikeln dyker det upp något bekant:

WP_20150103_013.jpg


Nämen en sån har ju jag!

WP_20150103_019.jpg


WP_20150103_020.jpg


WP_20150103_022.jpg


Kassa bilder, jag vet. Jag skyller på fotografen;)


Lite läsning om modellen som överkurs:

http://johnlydonwatches.com/my-ramblings-on-patek-2526-april-2009/

Guten Abend klockkompisar!
 

Apansson

Torpare
Det där är den häftigaste klockan (jag har sett) på forumet, med historia inkluderat och allt. Än en gång ett stort grattis! Självklart ska du vara mallig!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Den är sjukt mäktig:) Vad ska Patek ha för länken som endel verkar ha?

Jag tror inte att det finns separata länkar att uppbringa på marknaden. Det var heller inte Patek in-house som gjorde dem till att börja med, de flesta kom från en firma som hette Gay Freres. Men som en fingervisning så brukar det skilja minst 100 k beroende på om det är med eller utan länk. Fast det finns många andra faktorer som kan spela in.
 
  • Like
Reactions: par

Falcone

Cartier
2-Faktor
Jag kan ju inte låta bli att ha den på mig ibland, men man måste vara försiktig för plexit repas sjukt lätt. Jag tänkte ge mig på den med en Cape Cod duk. Borde funka, eller?

Nja, slipmedlet i Cape Cod är avsett för metall. Kör Polywatch eller tandkräm (minns att Philipp S körde tandkräm på en av sina 6538 4-liners).

RPR_IMG_7089.jpg

Credit: Philipp Stahl RPR
 

meo_swe

Audemars
Den där är ju så överjävla grym!!! Jag vet faktiskt intw vad mer mankan säga.. förutom grym klocka då.. :p
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Cape cod borde fungera fint, var jäklig försiktig bara så du inte är på och rundar till kanterna på boetten...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kommer ihåg tråden om att du fick en i arv, och väntan på att få den tillbaka från service, samt påföljande öppningstråd.
Kul läsning!:)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
En holy grail värd namnet. De är så fina. För att inte tala om insidan...

Lägg gärna upp bilder på verket. Pls :)
 
Topp