• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rätt sak på rätt plats – the Speedy way

Patrik J

Rolex
(Ber på förhand om ursäkt för kackiga ifån-bilder i vintermörkret)
Fick hem den här lilla godbiten från en känd forumräv häromsistens. Den hamnade dock snabbt på slaktbänken – för det intressanta är ju egentligen inte klockan…
IMG_0885.JPG


Intressant jämförelse: Till vänster, ändlänk #4, värd sin vikt i ruttna lingon. Till höger, ändlänk #6, värd sin vikt i guld X 10, typ.
IMG_0889.JPG


Nu är dock frågan, vilken av 19-millimetrarna är det som ska pimpas?
IMG_0891.JPG


Svaret är såklart givet. 7077/6 på 2915 – precis som det ska vara. Ska man vara riktigt anal så är nog länken något år för gammal för klockan, men det skiter jag i.
IMG_0899.JPG


7912an fick hoppa tillbaka till 105.003an. Och den stackars 2998an får fortsätta på läder. För nu har jag slut på #6-ändlänkar och inga som helst förhoppningar att någonsin hitta ett par igen.
IMG_0905.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Avtalsbrott, du lovade!... Nej då, bra att den hamnade i ett gott hem. Måste dock säga att jag tycker den sitter minst lika bra på den lille seamastern då den har så kaxiga bandhorn. Även det faktum att länken är så tunn gör att den inte känns fel på det sättet heller. Vi ser ju nu på den nya Globemastern, som iofs är rätt fel, kör med en hommage till länktypen.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jag måsrte nog låta tillverka ett par ändlänkar för att få den perfekta passformen är jag rädd för. Men Grattis!
 

Patrik J

Rolex
Avtalsbrott, du lovade!... Nej då, bra att den hamnade i ett gott hem. Måste dock säga att jag tycker den sitter minst lika bra på den lille seamastern då den har så kaxiga bandhorn. Även det faktum att länken är så tunn gör att den inte känns fel på det sättet heller. Vi ser ju nu på den nya Globemastern, som iofs är rätt fel, kör med en hommage till länktypen.
Ha, ha, ibland får man offra något för att få något. Nädå, tyckte också det var en väldigt charmig kombo, men länken blev helt enkelt för kort. Nu sitter den perfekt med spännet i yttersta läget på Speedyn.
Man alla grejer finns ju kvar på samma ställe och jag lovar att jaga upp något trevligt, tidsenligt, band till Seamastern.
 
Topp