• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd angående Tudor Big Block 94300

Duddee

Cartier
2-Faktor
Jag kommer att åka ner till Milano i helgen för att gå på lite F1. Funderar på att då passa på och köpa en klocka. Den här har jag sneglat på ett tag:

http://www.cmorologi.com/scheda.asp?id=46621

Blev dock lite fundersam varför den stora sekundvisaren är vit? Har ni sett det tidigare. På de flesta andra Big Blocks så brukar den stora visaren vara svart på samma sätt som minut- och timvisaren. Tror ni att man bör dra öronen åt sig?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Är det en italiensk handlare?

Förstår inte riktigt vad de vill säga :)
"For those who know him, I do NOT words it descriptions
original in all parts, Rolex Oyster bracelet
some external sign taken in War enhances the Charm
At Wrist Create Emotions Vere
Do not run away from being rare piece ...."
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Ja det är en italiensk handlare. Gick förbi butiken förra gången jag var i Milano men då var det stängt i och med att det var helgdag. Beskrivningen är väldigt, ehm, Italiensk. Jag har hittat bilder på 94300 med vit sekundvisare, men det känns som att svart är det vanligaste.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Hittade en annan Big Block som jag tror att jag kommer att slå till på. Den här gången är det en 79180 från 1990. Tyvärr inget cert, men köper den i en butik.

3553181gross.jpg



Jag hade tänkte kolla på följande saker:
Serienummer: Bör var B33xxxx-B36xxxx
Endlinks: 589
Länk: 78360
Krona: Rolex
Urverk: Valjoux 7750 17 jewels med ingraveringen Swiss Automatic-Prince

Urtavlan ser ok vad gäller text men ska nagelfaras samt kolla att cyklopen förstorar bra. Är det något annat jag bör kontrollera? Har jag missat något bra tips?
Tacksam för hjälp av ni som är kunniga! :)
 
Topp