• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd för att få mest klocka för pengarna

Cristian

Rolex
2-Faktor
Får inte upp första länken. Jag skulle inte köpa någon av dom. Standardsvaret i denna prisklass är väl citizen eller seiko så jag tipsar om en skx007! :) Även om den skiljer sig mot dressade designen.

Edit: första länken fungerar.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Får inte upp första länken. Jag skulle inte köpa någon av dom. Standardsvaret i denna prisklass är väl citizen eller seiko så jag tipsar om en skx007! :) Även om den skiljer sig mot dressade designen.

Edit: första länken fungerar.
Håller helt med Christian men skulle även vilja lägga till Orient och Tissot
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Om det är en batteridriven klocka du är ute efter kanske Knut Gadd är något. Ligger en eller ett par hundralappar över 2000, men har desto roligare design än de du länkade.
IMG_20150623_131748.JPG
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mest klocka för pengarna får du när du köper något du verkligen gillar, ligger inom din budget, verkligen gillar, som du tänker behålla och som du, wait for it, verkligen gillar.

Gillar du klockorna du länkar till ovan så är det bara att köra pricerunner och slå till. Det är inga klockor som kommer riva ner applåder hos majoriteten klocknördar men du köper ju en klocka åt dig själv och inte för att pleasa oss muppar. ;)

Men, om du är öppen för att testa något helt annat, mer gediget och genuint så har du fått flera bra tips i tråden. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sitter alltid på ;)

Ok, enligt trådens titel så är ju inte mitt förslag passande. Jag fick en känsla av att TS ville få ideer om quartz-klockor i stilen som länkades, och då passar Knut Gadd in, i alla fall bättre än SKX007/9...
Mitt inlägg var riktat till TS, men det funkade ju lika bra till dig. Double whammy! :D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Mitt inlägg var riktat till TS, men det funkade ju lika bra till dig. Double whammy! :D
Stod det inget om pungskydd i "Välkommen till Klocksnack"-tråden? Fan, jag har kanske blandat ihop detta med systerforumet makramesnack.se. Skall bli skönt att ta av sig skyddet nu när det är så varmt...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen! Vill du ha en automatisk, vattentät klocka, med lite mer vintagefeel än Seiko SKX, så skulle jag rekommendera Vostok amphibia(n) automatic. Finns både äldre (80-/90-tal) och helt nya på eBay för runt tusingen eller billigare. Finns många olika varianter och utseenden. De äldre är dock ej garanterat vattentäta, men de går att hitta. Kolla följande tråd för mer info om ryska klockor... https://klocksnack.se/threads/ryska-klockor-på-ks.3659/ Lycka till!

Här är mina nuvarande semi-vintage...

 

Landshark

Cartier
Hej,

Erik heter jag och är ny här på forumet. Jag går rakt på sak: är ute efter en ny prisvärd klocka i 1500-2000 kronors-klassen. Vad tror ni om dessa?

http://n22.se/product/watch-mens-stockholm/
http://www.gaxswatches.com/collections/products/products/mr-jackson
https://www.danielwellington.com/se/dapper-st-mawes

Tar gärna emot på tips på övriga förslag också :)

:drowning: [Hittade ingen figur som kräktes....]

Inte för att vara otrevlig mot nya medlemmar, men hoppas att övriga tips givit dig en förnimmelse om att du är inne på ganska fel spår...
 

Cryssarn

Rolex
Mest klocka för pengarna får du när du köper något du verkligen gillar, ligger inom din budget, verkligen gillar, som du tänker behålla och som du, wait for it, verkligen gillar.

Gillar du klockorna du länkar till ovan så är det bara att köra pricerunner och slå till. Det är inga klockor som kommer riva ner applåder hos majoriteten klocknördar men du köper ju en klocka åt dig själv och inte för att pleasa oss muppar. ;)

Men, om du är öppen för att testa något helt annat, mer gediget och genuint så har du fått flera bra tips i tråden. :)
"inte pleasa oss muppar"?? vafan, that's all I'm doing!!! :p ;)
 
C

China

Guest
:drowning: [Hittade ingen figur som kräktes....]

Inte för att vara otrevlig mot nya medlemmar, men hoppas att övriga tips givit dig en förnimmelse om att du är inne på ganska fel spår...

Nu så är väl allt ok så länge TS är nöjd med sitt val. Han har fått div. förslag på alternativ, och vad som väljs i slutänden är väl upp till TS?
 

SwedishMade

Cartier
Topp