• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd för att sälja!

blyton

Cartier
2-Faktor
Hallå alla!

Ny på forumet och har som många andra startat mitt klockintresse genom att köpa ett par Breitlingklockor. Efter ett tag i klockträsket är jag nu sjukt sugen på att byta till något roligare.
Därmed önskar jag lite tips inför försäljning.
Var rekommenderar ni att man säljer Breitlingklockor?
Är det smidigt att sälja på Chrono24 eller blir det enklare på någon traditionell auktionssida?
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
På Chrono24 tycker jag proffssäljare dominerar. Blocket når du en bredare publik, men ack så mycket besvärligare. Skulle testa här först, brukar vara en mycket mer positiv upplevelse!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Absolut enklast här. Har dubbelanonserat de tre klockor jag sålt hitills. Mailbombad på den ena, enbart skambud på de andra två på Blocket. Alla tre sålde jag här till smidiga trevliga köpare, helt klart att föredra!
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Även om det hade varit gött med en motorsåg så är det nog inte vad jag söker för tillfället. Lägger ut dem på forumet till att börja med så får vi se var vi hamnar!

Tack för tipsen och välkomnandet!
 

Adro

Panerai
2-Faktor
jag är också ganska ny här på forumet och skulle vilja lägga ut en annons, det går ej. vad måste jag göra/uppfylla innan jag kan annonsera?
 

blyton

Cartier
2-Faktor
Ja, kanske ska gå en sväng på avenyn någon fredagskväll! Kanske kan få komma före i kön om det nu inte blir försäljning...
 
Topp