• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd från panelen - vad är nästa steg?

JohanHLM

Rolex
Tycker precis som du själv nämnt att en kronograf saknas. En Heuer eller UG hade fyllt ut platsen bra. Ska det vara guld kan en äldre UG vara passande annars skulle det ju funka fint med stål och komplettera med en 1803 DD.
 

Snårtas

Rolex
Du vet ju redan vad alla kommer svara: guld, Rolex, guld, Rolex, AP, PP. Var lite crazy och kör på en BP säger jag.
Typ en sån här? Sjukt fin! Dykare (som mer än halva lådan), men ändå rätt annorlunda än de andra. Nån som har en aning om pris? Rivalen?
egyby4yh.jpg



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Först och främst grattis till möjligheten :) En AP, PP eller VC är väl det naturliga steget, eller något i guld. Kronograf eller inte, spelar mindre roll.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Vill bara ha nåt kul som breddar samlingen. DD på läder kan vara ett alternativ, en Daytona likaså.

Kanske är så att jag behöver en 1675 och nåt i guld ;)

Med lite tur så KANSKE jag kan pricka in en resa till Västerås lagomt till GTGn, då kan du få känna och klämma på min Rolex DayDate 1803 på läder! :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Bara för att jag är jag kan du alltid ta en OS WZ0011DY eller en WZ0021DY för cirka 1/6 av din tilltänkta budget. Den skulle nog bli den enda i sitt slag på detta forum ;)
 

Rivalen

Rolex
Den är underbar och inget som sitter på var man handled. Hittade inte någon på ebay.de - lite ovanligt tror jag.

Hittade denna http://market.watchprosite.com/show...No Radiation/p-Blancpain Vintage*/pi-/ti-/t-/

såld 2012 för USD 13500.- men jag är inte säker på hur bra den indikationen är. Jag vet att jag hittade en för polska armen till salu från Rumänien, men då var det ju många lampor som blinkade, så det hjälpte inte att priset var riktigt bra.
 

Nexus

Panerai
Jag ser förvånansvärt lite Glycine i den där lådan. Antingen köper du 4 stycken Airman för att slå i taket på budgetet eller en hel påse blandade combat-dykare och lägger mellanskillnaden på en Omega.

Eller raka spåret på en Panna.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Du säger att VC overseas chrono är något av en Graal så kör på det! Den hade passat bra i lådan också!
 
Bauuer skrev:
Du säger att VC overseas chrono är något av en Graal så kör på det! Den hade passat bra i lådan också!

Måste instämma här, om graal ryms inom budget är väl det det naturliga valet.

Annars slänger jag in Heuer Monaco som alternativ. Då får du chrono, annan boettform än övrigt i samlingen samt möjlighet till fantastiskt fin blå tavla (eller annan färg såklart).
 

Snårtas

Rolex
Det har kommit en massa intressanta förslag. Jag får se vad det kan bli när finanserna finns på plats. Några nya idéer fick jag allt. Tack och bock KS!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp