Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Råd kring "swiss military hanowa"

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jensa321, 14 september 2016.

1. Jensa321
    Trådstartare

Jensa321 Torpare

Från:
    Kälvesta
    Hejsan!
    Håller fortfarande på och försöker lära mig hur forumet funkar. Har ställt denna fråga på fler ställen, hoppas ingen blir förbannad över det. Isåfall ber jag om ursäkt. Jag är ny i klockvärlden och nyfiken, vill dock inte göra något bottenköp för massa pengar det första jag gör. Det är här ni experter kan rädda mig. Jag är nyfiken på vad ni kunniga tycker om märket swiss military hanowa, är det kvalité el inget att satsa på? Jag gillar deras design och får känslan av bra robust klocka när den sitter runt handleden. Sonen min fick en flagship kronograf på 15 årsdagen och då med klockan i hand fastnade jag för just hanowas klockor. Är på jakt efter mitt första inköp till mig själv och kan lägga mellan 8-15000kr så om hanowa inte är ett alternativ för er så kom gärna med förslag som en bra start i den prisklassen. All info och åsikter är mer än välkomna.
    Tack för er tid att läsa detta.
    Mvh/ jensa321

Denke gillar detta.
  2. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Jag skulle föreslå att du går på en automat, det är så mycket trevligare. I den prisklassen föreslår jag sinn, kolla in sinn.de

Wozzor gillar detta.
  3. Jensa321
    Trådstartare

Jensa321 Torpare

Från:
    Kälvesta
    Tack det ska jag genast göra.

4. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Alternativt Oris!

5. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    image.jpg
    Jag bifogar en bild för att höja kvaliteten i svaren / tråden.
    I prisläget 1500-4000 tycker jag att seiko eller certina är bra val om man vill ha en robust vardagsklocka

6. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Har en sån här:
    image.png

Helt ok klocka för de ca 2k den kostar. Används dock rätt sällan med dagens uppställning :)

Hade ingen egen bild så lånade från google.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    För 8-15 finns det väldigt mycket att välja på. Ett tips är att du håller dig till kända tillverkare då det både är en bra grund för kvalitet och ger dig möjlighet att få en slant om du i framtiden får för dig att sälja.

Sinn som redan nämnts gör klockor i militärstuk.
    Breitling finns såklart också och för 15 finns en del kul begagnat.

8. Lundgren

Lundgren Borgare

Har haft en swiss military hanowa soldier och tycker det var mycket klocka, samt bra kvalité för pengarna. Även sekundvisaren linjerade med index och det är det inte många quartz klockor som gör. Saphire glas har den också. IMG_20151027_005939.jpg Kostade inte mer än 1200kr.

Senast ändrad: 14 september 2016
  9. Jensa321
    Trådstartare

Jensa321 Torpare

Från:
    Kälvesta
    Tack alla för responsen, eftersom grabben har en hanowa tänkte jag flukta närmare på certina och sinn.
    Vid en snabb titt vid frukosten blev jag genast sugen att gräva djupare bland dessa klockor.

Savagear114 och Kejsaren gillar detta.
  10. ScubaKing

ScubaKing Biskop

Oris utan tvekan. (Eller Fortis, Sinn, äldre Chronomat)

Jensa321 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield