• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd om IWC länk i mesh

Grono

Breitling
Hej,

Jag är rätt ny här och ber om ursäkt ifall jag drar upp redan avhandlade frågor men jag kunde inte inte hitta något här på forumet. Jag undrar ifall någon har erfarenhet av att köpa separat länk till IWC Portofofino. Har precis inhandlat en med läderband men skulle gärna få tag i den meshlänken som sitter på den nya Portofinon. Vad kan jag göra det?
 

Grono

Breitling
Med risk? Skoja bara. Jag hade en kompis som sa att de inte hade på t.ex Nymans men han var uppenbarligen helt ute och cykla alltså. Tack för svaret!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Kanske inte i lager, nej.

Den är dock (som alla IWC-länkar) med en sannolikt gränsande till visshet svindyr.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Måste tyvärr stämma in i kören. Var för några år sedan på jakt efter en länk till en 3717 och frågade hos Nymans. 13 lax ville de ha...
 

fredrikb

Cartier
Ska man ha den där klockan på länk ska man nog köpa den så från början, och sedan köpa till läder efteråt (snarare än tvärt om).
 

Grono

Breitling
Ja det där är ju faktsikt bra dyrt. Skiljer ju runt 6-7000 mellan läder och mesh på de nya. Hade gärna köpt med mesh direkt men har aldrig sett en begagnad i Sverige någonsin.
 

Portofino

Panerai
Ja det där är ju faktsikt bra dyrt. Skiljer ju runt 6-7000 mellan läder och mesh på de nya. Hade gärna köpt med mesh direkt men har aldrig sett en begagnad i Sverige någonsin.
Fast vill du ha meshlänken så är det väl bara att spara och köpa? Annars kommer du bara gå runt och vara halvnöjd. Det enda är väl att du kan inte räkna med att få tillbaka något på den vid en försäljning.
 

Grono

Breitling
Det handlar inte om hur mycket pengar det gäller utan mer om att det är värt det man betalar eller inte. Gillar att göra bra affärrer men det kanske inte funkar helt enkelt när det gäller klockor. Det är ju så uppenbart överprisat med en separat länk.
 

Portofino

Panerai
Nä bra affärer och klockor går inte alltid ihop... men när skiten som du suktat efter äntligen sitter på armen så skiter du i om det var en bra affär eller inte..
 
Topp