• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd: Vad är det här för Speedy?

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hej!

Jag blir mer och mer sugen på en speedy. Idag dök den här upp på blocket. Inte så mycket info dock.

Priset känns rimligt och om den är servad hos Rob så är det ju ännu bättre.

Blir dock lite osäker på när den inte har någon text på baksidan? Är det en gammal modell då? En sk "pre moon"? Men visarna ser nyare ut? Är de bytta?

Vad säger ni?

Här är annonsen: http://www.blocket.se/vi/52201680.htm

Bilder:
ImageUploadedByTapatalk1392803741.234125.jpg

ImageUploadedByTapatalk1392803771.352299.jpg

ImageUploadedByTapatalk1392803780.786475.jpg


Tack för hjälpen!

/Robert
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Lättaste sättet att filtrera reduced vs professional är att ta en titt på subdials placeringar.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blocket ;). Vad är den värd egentligen? 10k?


Värd är den väl vad någon just där och då är villig att betala… ;)

Men en fin, servad bör väl ligga på 10-12k vad jag har sett. Typ. Någon med bättre koll får gärna pitcha in om jag är ute och cyklar..

Grejen med dem är väl att det är bra om just den modellen är servad. Verket är ett modulverk som tydligen är jobbigt och dyrt att ge service. Så ska man köpa en reduced så är mitt tips att satsa på en hyfsat nyservad…eller en billig och räkna med kommande servicekostnad…
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
... eller att det står automatic på urtavlan, på håll brukar de kapade 3-6-9 indexen vara enklast att se.... och till TS: inget datum på en reduced.

Nej, jag ser det nu när jag har börjat läsa på lite. Det finns ju typ en miljon olika modeller av Speedmasters... Enkelt och bra... :)
 
Topp