• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Råd vid köp av första klocka, AP RO

Snicksnack

Breitling
Tjena!

Jag har snokat omkring en del i detta forum sedan jag började bli lite klockintresserad men inte varit så aktiv utöver det. Nu börjar det närma sig att faktiskt köpa mig min första "riktiga" klocka. Det jag siktat in mig på är en Audemars Piguet Royal Oak. Då har jag smala handleder (kring 17cm) har jag testat mig fram till att 37mm fungerar fint då 39 blir något stort. Efter en del surfande hittade jag en AP RO ref. 14486ST i München. Då det, som sagt, är min första klocka har jag svårt att bedöma skicket på klockan utifrån bilderna och tänkte kolla om andra här kanske har synpunkter samt lite råd.

Länk till klockan: http://www.uhrenworld.com/product_i...iguet-Royal-Oak-Ref--14486ST-O-0477ST-01.html

Jag har varit i kontakt med Uhrenworld och originalpapper skall finnas, dock inte box. Vidare har de ingen servicehistorik på klockan. Amplituden ligger på 255 och enligt mailet skall de "but we are going to let it get checked a second time by our watchmaker to get the amplitude improved". Vidare får man ett års garanti och värdefrakt vid köp. Jag har sökt på Uhrenworld på forumet, men hittade inte allt för många poster om dem men att de verkade seriösa.

Klockan är prissatt till €7180 (ca 66k SEK). Tycker forumet att klockan är ett dåligt köp? Jag undrar också om ni skulle åkt till München för att köpa klockan eller om ni skulle känna er komfortabla med att köpa den över nätet?

Har ni tips på andra AP RO 37mm tar jag tacksamt emot dessa :)
Utvalda bilder på klockan:
6551_0.jpg 6551_2.jpg
 
Topp