Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rådfråga gällande armbandsbyte på en Seiko skz211k1.

Diskussion i 'Diskussion' startad av LordJCS, 13 november 2012.

1. LordJCS
    Trådstartare

LordJCS Torpare

Hej på er kära klocksnackare.

Går i tankarna på att byta ut armbandet på min skz211k1 och har fastnat för två st kandidater som verkar lovande.
    Är dock lite fundersam på om den ena av dom går att använda utan större problem. Armbandet ifråga är ett s.k Super oyster II 22mm. Det är främst utformningen på ändlänkarna som gör att jag ställer mig frågande. Andra kandidaten är ett Shark mesh 22mm som jag är övertygad skulle passa utan problem.

Så därför vänder jag mig hit i hopp om att någon vänlig själ här skulle kunna belysa denna frågan med ett svar..

Tack på förhand.

//LordJCS

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Nu har jag inte haft just den modellen, men mina erfarenheter är att super oyster armband är en klar uppdatering från original, vare sig länken kommer från wjean, eller yobokies.

MEN är du säker på att det passar? Vad jag vet så finns det inga super oysters som passar den modellen. Eller tänker du använda original-ändbitarna?

Mesh är ju oftast väldigt tunna och med medhörande billig känsla.

3. LordJCS
    Trådstartare

LordJCS Torpare

Tack för svaret.

Hade jag varit säker på att det skulle ha passat så hade jag inte ställt frågan här. Det som gjorde att jag undrade är pga att det är 22mm infästning på 211:an också,även välvda länkar och "case"av vad jag kan utröna. Har själv inte sett någon som gett sig på ett sådant med en skz211k1,men borde väl inte vara helt omöjligt om nu ändlänkarna håller en snarlik profil. Är bestyckad med en dremel om det skulle behövas lite "finjustering".

Sen vad beträffar Shark mesh länken. Hittade en som påminner väldigt mycket om den som sitter på klassiska Omega ploprof,och den är inte vad jag direkt skulle kalla tunn.

Känns som om jag får slänga iväg en förfrågan till yobokies och wjean gällande detta ärende.

Tack än en gång för svaret.

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Är du beredd att skräddarsy lite, så går det säkerligen att ordna. Men om länken är till en skx, så kan du räkna med att det inte kommer passa rätt av. Det enklaste är nog att ta dina gamla ändlänkar och anpassa (om det behövs) din nya länk så denna passar de gamla ändarna.

5. Oskar

Oskar Bonde

Från:
    Stockholm
    Shark mesh är alltid rätt på seikos dykare. De har oftast så korta luggar vilket gör sig finfint till mesh.

6. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Sharkmesh är skitsnyggt på SKZ.. Har länken solida ändlänkar kan det bli klurigt annars kan man böja till dom så dom passar..

Mårtenssons ur Brookfield