• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rån klockbutik Göteborg 30/8

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rearden

Cartier
Sjukt, var där förra veckan och tittade på en Milgauss. Men skönt att alla verkar må bra, i slutändan är det ju bara saker.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Finns väl inte mycket mer att säga än att det är jävligt tråkigt att något sånt händer igen.
 

TB12

Cartier
Riktigt tråkigt att det händer gång på gång, hoppas personalen mår bra!
"några hundratusen" . Säkert ett par miljoner :)
Ja några hundra tusen är det nog knappast om de hade plockat fram allt för dagen. De har ju som flera andra skrivit ofta rätt fina klockor i fönstret, inklusive sådana i ädelmetaller och då plockar det ju på rätt snabbt.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Sist jag gick förbi Bergströms (i helgen) hade de bl a en Skydweller i Rosé i skyltfönstret, bara den är ju värd en hel del. Riktigt tråkigt att de råkar ut för detta
 

Calfen

Panerai
De skickar 20 poliser till en svartfest där inget brott eller anmälning sker men att ha polisen i centrala GBG går inte! Sjukt trist i alla fall och hoppas alla inblandade mår bra och att förövarna åker fast! Polisen brukar ju vara duktiga när de sätter manken till :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Sjukt att det inte finns poliser i centrala delarna av Göteborg, det borde vara en självklarhet med kortare inställningstid.
Men jag skyller inte på polisen, jag vet att det är en resursfråga...
 

M.U

Rolex
Sjukt att det inte finns poliser i centrala delarna av Göteborg, det borde vara en självklarhet med kortare inställningstid.
Men jag skyller inte på polisen, jag vet att det är en resursfråga...
Helt rätt! Sen är det väl inte högstprioriterat att ha en patrull i centrala Göteborg (mycket rörelse) utan hellre visar sig i diverse förorter etc för att visa sig och således minska brotten där..
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Helt rätt! Sen är det väl inte högstprioriterat att ha en patrull i centrala Göteborg (mycket rörelse) utan hellre visar sig i diverse förorter etc för att visa sig och således minska brotten där..
Absolut, men händer det något, tex terror lär det vara i centrum.
då undrar man ju hur bra polisen kan agera om dom inte ens kan gripa dessa två på bar gärning mitt på dagen i princip.

Sen vet nog alla att polisen inte direkt har någon respekt i förorter, eftersom brotten inte leder till några gripanden ändå, mest dialogpoliser med reflexvästar som daltar och fikar med "ungdomarna"
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jävla avskum alltså. Hoppas personalen mår bra. Har dom öppet imorgon tro? Kanske lite olämpligt att fråga.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Rånare med moped är 15 år och luktar kiss. Jag hade kört på mopeden med bilen så den inte hade gått att köra. Helt otroligt att det inte finns en polispatrull i närheten i centrala Göteborg. Avgå, Eliasson! AVGÅ!!!

Fast du är ju Fantomen, det är ju ditt jobb och vara där det händer :shifty:! Jaja, tråkigt i vilket fall som helst, hoppas dom tar fast idioterna, tur att personalen var inne i butiken och inte blev hotade med något vapen iaf, klen tröst dessvärre...
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
En bensinkap/motorkap och ingen vinkelslip. Att de använde en diamantklinga för stenmaterial gjorde nog att det tog längre tid än beräknat.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Sjukt konstigt att ingen ingrep som såg det! Någon borde väl gjort något. Det var ju inga vapen inblandade utan en vanlig vinkelslip.
Ja ja hoppas dom åker fast.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Sjukt konstigt att ingen ingrep som såg det! Någon borde väl gjort något. Det var ju inga vapen inblandade utan en vanlig vinkelslip.
Ja ja hoppas dom åker fast.
Svårt att veta om de är obeväpnade. Uppenbarligen är man antingen bra våghalsad av sig/stressad/hög på något nog för att stå med den maskinen i full fräs mitt i stan på dagen, så finns nog stor risk att de skulle börja veva med den mot eventuella personer som skulle ingripit.
 
De skickar 20 poliser till en svartfest där inget brott eller anmälning sker men att ha polisen i centrala GBG går inte! Sjukt trist i alla fall och hoppas alla inblandade mår bra och att förövarna åker fast! Polisen brukar ju vara duktiga när de sätter manken till :)

Ja fast det är ju allom bekant att det är dom mörka så kallade kulturberikarna (svart får man tydligen inte skriva för då är det någon som blir kränkt) som står för majoriteten av brotten i samhället numera, så givetvis måste farbror blå hålla koll där. Det är bara bra. Konstaterades ju i Veckans Brott av Leif GW bland annat.
 

Calfen

Panerai
Ja fast det är ju allom bekant att det är dom mörka så kallade kulturberikarna (svart får man tydligen inte skriva för då är det någon som blir kränkt) som står för majoriteten av brotten i samhället numera, så givetvis måste farbror blå hålla koll där. Det är bara bra. Konstaterades ju i Veckans Brott av Leif GW bland annat.

De svarta jag går på är startade av entusiaster där en total genomlysning av deras ekonomi sker av både medlemmar, revisorer och statliga verk. Allt annat är skitsnack dock finns det säkert en majoritet där det är som du säger dock är det inte de klubbarna som polisen gör razzia på.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Ja fast det är ju allom bekant att det är dom mörka så kallade kulturberikarna (svart får man tydligen inte skriva för då är det någon som blir kränkt) som står för majoriteten av brotten i samhället numera, så givetvis måste farbror blå hålla koll där. Det är bara bra. Konstaterades ju i Veckans Brott av Leif GW bland annat.
Ge dig nu. @Denke - ta över är du snäll, orkar inte ta en diskission här...
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Ja fast det är ju allom bekant att det är dom mörka så kallade kulturberikarna (svart får man tydligen inte skriva för då är det någon som blir kränkt) som står för majoriteten av brotten i samhället numera, så givetvis måste farbror blå hålla koll där. Det är bara bra. Konstaterades ju i Veckans Brott av Leif GW bland annat.

Haha ditt inavlade monster. Svartfest, som @Calfen talar om, har INGET med hudfärg att göra. Fyfan...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp