• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rån_Rolex Klocka

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hoppas att polisen tar de kräken, Carl Jan är rätt så cool "det blev en väldigt social samvaro".
 

aleksi

Omega
"ligger i säng med bukowski appen" haha.. Kommer nog mer sådana här händelser med dagens utveckling.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tråkigt givetvis.
Om det varit en vanlig okänd svensson, hade polisen ryckt ut lika snabbt & engagerat sig lika mycket? En mindre artikel i tidningen hade det definitivt blivit, en notis på sin höjd.
 

jupe

Breitling
Tråkigt att läsa :( Bra ändå att polisen bemödade sig att samla bevis och hoppas gärningsmännen ifråga åker fast och att det inte avskrivs...
 

Landshark

Cartier
Extra förbannad blir jag i alla fall, när senare tiders stöld och bedrägerier utnyttjar folks "välvilja" eller vad man ska säga. Tänker på som de som råkat ut för bedrägerier i hemmet med osanna banköverföringar och nu CJ som skulle hjälpa till med vägbeskrivning. :mad:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
För jävligt...

Och så var jag dum nog att ögna igenom kommentarerna under artikeln. Där är ju folk så j-la dumma så klockorna stannar... (!?!)

Nå´n som tyckte att "om man är god för en Rolex kan man ändå se tiden an..." Nu måste jag erkänna att jag aldrig hört det uttrycket förut, men jag tolkar det som att har man en Rolex, så kan man gott "ha råd" att bli av med den!
Eller missuppfattar jag andemeningen med det uttrycket?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
För jävligt...

Och så var jag dum nog att ögna igenom kommentarerna under artikeln. Där är ju folk så j-la dumma så klockorna stannar... (!?!)

Nå´n som tyckte att "om man är god för en Rolex kan man ändå se tiden an..." Nu måste jag erkänna att jag aldrig hört det uttrycket förut, men jag tolkar det som att har man en Rolex, så kan man gott "ha råd" att bli av med den!
Eller missuppfattar jag andemeningen med det uttrycket?

Rätt så tråkiga kommentarer, vad är det för fel på folk?
 
Den enda bilden på CJ med klocka jag hittar är denna. Nån som vet vad det är för ur?

PBOk98C.jpg
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Trist historia! Men helt sjukt hur Carl-Jan ändå gör den lite mysig på sitt sätt. Snacka om att lyfta fram ljusglimtarna och ta det lugnt.

Undrar som många andra vad det var för klocka. Någon som har googlat fram något? :)
 

Kairo

Panerai
För jävligt...

Och så var jag dum nog att ögna igenom kommentarerna under artikeln. Där är ju folk så j-la dumma så klockorna stannar... (!?!)

Nå´n som tyckte att "om man är god för en Rolex kan man ändå se tiden an..." Nu måste jag erkänna att jag aldrig hört det uttrycket förut, men jag tolkar det som att har man en Rolex, så kan man gott "ha råd" att bli av med den!
Eller missuppfattar jag andemeningen med det uttrycket?
Nä... Jantelagen..
 

Huntsman

Omega
Bisarrt tillvägagångssätt... Tänkte på juckandet.

Men undrar ändå hur sådant pack står ut med sig själv, trist & kolla sig i spegeln & se hur "Rolexjuckaren" stirrar tillbaka...
 

paradis

Audemars
Det var något på TV om /med honom , bara några dagar sen, tyckte jag såg en blänkande Day-Date President. Jag tror att det var planerat, att dom råkar komma precis då, Nej det tror jag inte på. Mycket tråkigt, + att han är en lite äldre .Inte bra ........
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Den enda bilden på CJ med klocka jag hittar är denna. Nån som vet vad det är för ur?

PBOk98C.jpg

Tycks vara samma på den här bilden. Längst ner till höger. http://www.carljan.se/media/ (över 16mp kunde inte postas på forumet). Tycks inte vara en rolex, om ej vintage ping Aurum väl något annat i guld. Men det finns väl inget som talar för att CJ är en OWG.


Edit: Satt på plats av Vintage92 man kanske skulle lära sig att Rolex har fler modeller, vilka ligger utanför oyster-kollektionen...
 
För jävla tråkigt helt enkelt. Oavsett vem det är som blir utsatt.
Det som jag reagerade på var tillvägagångssättet. Det lät som att bandstiften gick och att dom bara fick med sig boetten..

"– Han började vrida på den och jag höll mot i armbandet men sprintarna lossnade och han fick med sig uret, säger Carl Jan."

"Carl Jan berättar också att de tog dna-prover från hans handled och från armbandet."

Är det någon som vet hur lätt bandstiften ger sig? Det känns ju som ganska rejäla grejer tycker jag ändå? Kanske annan känsla när de är i guld?

Edit: Nu var jag lite snabb och förutsatte att det handlade om en Rålexx, men givetvis finns det ju andra tillvekare i det prissegmentet.. :D
 
Topp