• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rånad på klocka

JohnDoe

Rolex
Var ju Holland nyligen med äldsta sonen på en tävling. Söndagkvällen åt vi middag i Amsterdam. Hela city där känns ju som ett "dåligt kvarter"... iaf med tanke på alla "trädgårdsbutiker" överallt. Han får nog inte åka ensam innan han är minst 25 eller så....
 
Tror du är ute och snurrar. Det finns flertalet rättsfall som bolagen måste rätta sig efter. Möjligheten att försöka lura försäkringsbolagen har ju alltid funnits och att fler helt plötsligt skulle bestämma sig för att bli kriminella tror jag inte på.
Om vi antar att du har rätt... I så fall kommer försäkringsbolagen att justera sina villkor, t.ex. frånta klockor, eller klockor över visst belopp, och eller höja sina premier.
 

Aron72

Cartier
Bolagen har nog rätt bra koll på både kundens historia och skadestatistiken. Dvs att kundkategorin som har kapital att köpa relativt dyra klockor plötsligt skulle skulle bli överrepresenterat i försäkrinsbedrägerier är nog osannolikt, det finns säkert betydligt enklare vägar för dom som utnyttjar systemet.
Blev själv 2002 av med en på den tiden dyr digitalkamera som jag lagt i en låst väska som checkades in på en flygplats. Vid ankomst till Sverige var låset bortklippt och jag gjorde direkt skadeanmälan och polisanmälan på flygplatsen. Försäkringsbolaget hävdade grov oaktsamhet och ville inte betala ut ett öre, betänk att detta var ca ett år efter 9-11 och flygplatser var ett helvete redan då. hotade med dagspressen och Sverker vilket löste upp problematiken på runt en timme.
 

Brodeur

Omega
Oroa dig mer för din egen säkerhet en en skiten klocka. du kan bli rånmördad och då är din klocka de lilla bekymret. undvik rån helt enkelt.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
... Men eftersom personrån inte precis sjunker ...
Err jo det gör de.
image.jpeg
 
Topp