• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rånförsök

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Vart idag utsatt för ett försök till rån. Dessa rånare verkade känna till vart jag bodde, att jag bär och äger dyrare klockor och hur jag ser ut. Fyra personer springer då på mig när jag är påväg till bussen för att åka till jobbet. jag blir nersparkad och dem ropar direkt efter klockan och börjar slita i armen och jag får ta emot sparkar, bryr sig inte om telefon och plånbok. Jag kämpar emot och tänker fan inte ge dom min klocka. Tillslut stannar bilister bredvid och bussen kommer åkandes så asen tar till flykt. Så någon klocka fick dom inte med sig iallafall. Inget annat heller. Jag blir grovt chockad av detta och riktigt förbannad att sådant händer, tidigt på morgonen, i ett finare villaområde söder om Stockholm. Polisen kom till platsen och händelsen är anmäld.

Jag misstänker att dessa parasiter har sett min instagram sida eller hört på något sätt om klockorna i mitt ägo. Och då planerat och väntat på min gata för att ta min klocka ifrån mig. Hur vet jag inte. I framtiden kommer jag behöva slänga ett extra öga över axeln varje gång jag lämnar mitt hus, eller inte ens låta en klocka ligga framme synligt från ett fönster.

Vad jag vill säga med det här är att ni ska vara försiktiga om vad ni lägger upp och hur ni delar ert namn. Alla människor är inte goda och i fel händer kan det hända väldigt dåliga grejer. Hoppas verkligen att ingen annan råkar ut för något liknande.

Med mig är det bra och jag är inte skadad fysiskt, men kommer bli försiktigare i framtiden gällande mina klockor på sociala medier kopplade till mitt namn..
 

Maro

Audemars
Fy fan va tråkigt, tur att du kom undan så pass iallafall. Men känslan som sitter kvar kan aldrig vara kul.

Hoppas du repar dig och att svinen åker dit.
 

Johan M

Cartier
Skönt att du klarade dig bra trots allt. Du borde skaffa ett bankfack om du inte redan har det. Eller ett larm. Kanske ett personlarm också?

Jag skall nog ta och byta nick om det går.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bläääh! Fy fan vad trist. Vilka svin, hoppas de åker fast så det sjunger om det. Skönt att höra att du är OK.
 
B

Borttagen

Guest
Gott att det gick bra även om såren i själen kan ta ett tag o läka...
-misstänksamhet är en dygd-
 

Bodén

Panerai
Fy fan, vidriga jävla kräk. Blir fan vansinnig.

Som du säger, var försiktiga med att icke-anonymt skylta med klockorna på nätet. Personligen håller jag mig enbart till klocksnack när det kommer till bilder etc.
 

maxmol

Panerai
Fyfan! Hemskt att utsättas för sånt och särskilt när man blir en måltavla utanför sitt egna hem. Skönt att det ändå gick bra för dig.
 

Mako

Omega
Fyyfaan va vidrigt!! (Ursäkta språket) Skönt att det inte blev några fysiska skador!

Hur gick det med klockan, ngr skador?
Var det kids?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Idioter! Skönt att höra att det är ok med dig. Tack för att du delar med dig, så vi andra också kan börja tänka lite.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fy fan! Vilka idioter det finns i denna värld och vad folk sjunker till för att tjäna lite snabba pengar! Hoppas du repar dig och lägger detta bakom dig så fort som möjligt!
 
Topp