• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Röd Sub

Hej jag har precis fastnat i klockträsket. Har i dagsläget en Hublot Big Bang men ska skaffa mig ytterligare en klocka. Funderar lite på en röd sub. Vad har ni visa män för råd att gå en novis? Vad gör jag tänka på? Vad e ett bra pris?

Såg denna på blocket:
http://www.blocket.se/vi/47133223.htm

Vad tror ni om den?

Tacksam för hjälp

Tack på förhand

Karl
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej jag har precis fastnat i klockträsket. Har i dagsläget en Hublot Big Bang men ska skaffa mig ytterligare en klocka. Funderar lite på en röd sub. Vad har ni visa män för råd att gå en novis? Vad gör jag tänka på? Vad e ett bra pris?

Såg denna på blocket:
http://www.blocket.se/vi/47133223.htm

Vad tror ni om den?

Tacksam för hjälp

Tack på förhand

Karl
Hej och välkommen! Är ingen Rolexexpert, men någon form av hjälp borde du kunna få här av andra mer kunniga. Den kanske t.o.m. var så intressant prissatt, så andra rent av lagt bud på den nu, med tanke på hur tyst denna tråd blev... ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Ministern

Founder
2-Faktor
På en dyr klocka är boett och tavla/visare allt. På min telefon var det omöjligt att se detaljer på tavlan men boetten gjorde den helt ointressant. Tokpolerad är mitt utlåtande av det jag kunde se.
 
Tack för hjälpen! Tacksam till tusen :)

Efter att ha läst länkarna så känns lite risky att köpa RED. Känns som dokumentation är viktigt. Tror blocket e nog fel forum för köp av sådan klocka. Vintage är härligt och spännande men kanske bättre att köpa sig en vanlig sub istället och vara nöjd med den.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tack för hjälpen! Tacksam till tusen :)

Efter att ha läst länkarna så känns lite risky att köpa RED. Känns som dokumentation är viktigt. Tror blocket e nog fel forum för köp av sådan klocka. Vintage är härligt och spännande men kanske bättre att köpa sig en vanlig sub istället och vara nöjd med den.

Klart du kan köpa en röd subba - men läs på innan och (som du säger) köp av en känd/ansedd säljare så ska du se att det ska gå bra. Ha lite tålamod och glöm inte att jakten är halva nöjet
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tyckte luggarna såg lite smala ut på vissa av bilderna, dvs den har nog blivit polerad ett antal gånger
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kolla på kronskydden, tjckleken på luggarna och framförallt formen på boetten. Jämför med tex dessa:

IMG_4774.jpg

IMG_4165.jpg

gEDcP5F.jpg

3GJTRJM.jpg


En klocka i fint skick kostar alltid mer än en i average eller risigt skick. Tips från en som gått på nitar och hellre handlat billigt än bra är att läsa på, ha tålamod och spendera lite, lite mer än du initialt tänkt. I det långa loppet så kommer du att bli gladare av detta.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kolla på kronskydden, tjckleken på luggarna och framförallt formen på boetten. Jämför med tex dessa:

IMG_4774.jpg

IMG_4165.jpg

gEDcP5F.jpg

3GJTRJM.jpg


En klocka i fint skick kostar alltid mer än en i average eller risigt skick. Tips från en som gått på nitar och hellre handlat billigt än bra är att läsa på, ha tålamod och spendera lite, lite mer än du initialt tänkt. I det långa loppet så kommer du att bli gladare av detta.

Lyssna på Per han är nogsam och kunnig.
 
Jag bugar och bockar för hjälpen av alla kunniga här på forumet. Kan inte annat än att hålla med att det är bättre att lägga en extra slant och bli 100% nöjd än att köpa ett "fynd" som visar sig inte vara det "fynd" man kanske trodde. Sub Röd är en härlig och spännande klocka så jakten fortsätter :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tudor Snowflake är också en spännande klocka som gör mindre hål i plånboken :)

a7uhuraz.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Mr Scara har inte helt fel, för en i sammanhanget billig peng kan man få chansen att bekanta sig med en plexi-sub. Jag köpte en flinga just för att testa det "billigt".

1EE8CD5A-396A-42EB-B3B2-F2CECF4CCF8A-1073-0000005842CCE18B_zpsd2256d4f.jpg


Jag gillade charmen i modellen och tycker kombon av plexi och matt tavla med målade index var råmysig. Men jag köpte ju Flingan för att den var kusin till en 1680. Och som så många gånger förr ville jag egentligen ha något annat, dvs en 1680 (samma som när jag köpte en Speedmaster, ville ha en Daytona egentligen...). Så efter ett tag bytte jag upp mig till just en sån

6975D75A-9E49-4E5B-8CF3-98FAA8611148-18656-000008FDCA77C29F_zps24e1fdcf.jpg


Summa summarum - det kan vara vettigt att köpa ett billigare alternativ för att prova på en modell - man brukar få tillbaka pengarna igen vid en försäljning. Kan ju kännas bra att ha provat lite innan man kliver på det större och dyrare köpet. Kanske inte helt logiskt för alla, men blivit så för mig...
 
Tudor är det inget fel på men tyvärr ointressant för min del. Vad tycker ni om den röde hos Dr Watch, ser den vettig ut. Är priset vettigt? Känner inte till Dr Watch, vågar man handla av honom? Många frågor nu...
 

vekktah

Cartier
Tudor är det inget fel på men tyvärr ointressant för min del. Vad tycker ni om den röde hos Dr Watch, ser den vettig ut. Är priset vettigt? Känner inte till Dr Watch, vågar man handla av honom? Många frågor nu...

Inga problem med doktorn, han är cool och bra att ha och göra med. Speciellt om det gäller rent köp.
 
Topp