• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Röd Sub

Ministern

Founder
2-Faktor
Tudor är det inget fel på men tyvärr ointressant för min del. Vad tycker ni om den röde hos Dr Watch, ser den vettig ut. Är priset vettigt? Känner inte till Dr Watch, vågar man handla av honom? Många frågor nu...

Jag sticker ut nu och vill säga, chansen att den är fin i boetten är mycket liten. Såg en 1680 nyligen och där saknades typ tre mm. Köp nyare klockor av honom och inte High End vintage..
 

vekktah

Cartier
Ja, du lär ju få bedöma det från fall till fall. Har hört synpunkter på hans polering. Men tvivlar på att han polerar allt vintage han får in, han är inte dum i huvudet.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vi kan väl säga att doktorn inte är top notch men inte helt ohederlig heller. Ta bara inget för givet och kolla upp uret på egen hand.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ja, du lär ju få bedöma det från fall till fall. Har hört synpunkter på hans polering. Men tvivlar på att han polerar allt vintage han får in, han är inte dum i huvudet.

Å andra sidan kan ju den varit polerad X ggr av föregående ägare - behöver ju inte vara så att all polering skett hos honom. Betänk att vissa vintage-rollar är över 40 år och kan i vissa fall kanske varit servade & polerade 4-6 ggr innan de hamnar hos honom...
 

vekktah

Cartier
Å andra sidan kan ju den varit polerad X ggr av föregående ägare - behöver ju inte vara så att all polering skett hos honom. Betänk att vissa vintage-rollar är över 40 år och kan i vissa fall kanske varit servade & polerade 4-6 ggr innan de hamnar hos honom...

ja, det var ungefär så jag menade.
 
Topp