• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Röd Tudor Ranger, redial?

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Oseriöst av uret. Jag lade upp just den klockan Tudor-tråden, men då har jag för mig att någon annan sålde den (C24).
 

MajorMax

Omega
Tydligen finns det en hel uppsjö av franken/redial/Fake tudor ranger där ute. Jag skulle aldrig våga köpa utan att vara väldigt säker på vad jag sysslar med.
 

6r15c

Omega
Jag har ingen aning. Men om man säger att den tavlan aldrig funnits.

Så definitions mässigt borde det bli:
  • Orginaltavla som någon målar om och dessutom lägger till röd text som borde bli redail med lite extra text (för att förvilla?).
  • Om tavlan aldrig gjorts av tillverkaren. Då finns den inte att tillgå iform att man tar den ifrån en annan klocka eller liknande. Dvs den kan inte kallas för franken.
  • Om det inte är en orginaltavla som är ommålad då återstår det bara att det är en fake tavla när någon annan än tillverkaren har målat dit tillverkarens namn.
Eller är jag ute och cyklar igen. :)
 

BCKSTRM

Rolex
Har sett den förut, ser ju spontant väldigt fin ut. Måste kolla serienummmer mm för att säga mer exakt. Bra pris! För oss som redan äger en Ranger, vill säga. :)
Bra för er indeed :) Men priset måste nog ändå vara saltat med ett ar tusen dollars... Att man skulle få mer än 5kusd för en Ranger tror jag inte riktigt på, men vem vet...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
http://www.rolexforums.com/showthread.php?p=7257148#post7257148

@Mr Chance

Intressant om han kan visa upp fullset på sina röda Rangers som han påstår sig ha köpt nya 1983. :)

IMG_6701.JPG
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Yes....we shall see.....
Det kan absolut vara redials även från AD under den tiden men det är iaf intressant info iom de allra flesta förkastat allt som är rött. Det sagt så gör detta inte andra röda kosher iom vi vet att de vi tidigare sett varit asiatisk skit.
 
Topp