Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rabatt? hos sv AD (Rolex och Omega)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Magnus lkpg, 20 september 2014.

1. Magnus lkpg
    Trådstartare

Magnus lkpg Torpare

Är det någon som kan ge en hint om vilken rabatt en icke stammis kan få hos svensk AD
    på Rolex eller Omega jmf listpris om vi pratar ranget 50-60tsek?

2. Kairo

Kairo Friends of KS

Modell?

3. Magnus lkpg
    Trådstartare

Magnus lkpg Torpare

Rolex Sub ; Omega Seamaster , räcker den infon?

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Sök på pruta. Finns en tråd som är en miljard sidor som avhandlar ämnet.

eriksson850, willbur och Magnus lkpg gillar detta.
  5. Kairo

Kairo Friends of KS

Om det är 116610LN du syftar på ska du vara glad om du får 5% rabatt. På Rob Engström är det i dagsläget ca 8 veckors väntetid på modellen då de ex de får in är förbokade.

Magnus lkpg gillar detta.
  6. Magnus lkpg
    Trådstartare

Magnus lkpg Torpare

Ok tack! Jo det är modellen jag tänker på.

7. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

No kidding :D

Kim, WHU, Icaras och 4 andra gillar detta.
  8. Svanis115

Svanis115 Friends of KS

50-60k tror jag det är svårt att få mer än 5-7% modellerna är otroligt populära och säljer oavsett. (Gäller främst rolex)

9. Chattras

Chattras Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Det är väl enkel marknadsekonomi som råder, tillgång & efterfrågan. Är tillgången hög och efterfrågan liten så är det enkelt att få bra rabatt. Är förhållandet omvänt så får man vara glad att man får handla :).

10. Tre333

Tre333 Bonde

Pröva jämföra med uret så får du troligen ner priset en del. Funkade för mig iaf

Sent from my iPad using Tapatalk

11. Belic

Belic Stadsbo

Såg att det finns en shop som heter Art of TIme som har en 116610 för 54 000. Rätt bra pris om du inte kommer överens med respektive AD.

Vet dock inget om företag men de har ju en adress i Stockholm och det är säkert inte omöjligt att göra upp affär på plats.

http://www.artoftime.se/shop/submariner/rolex-submariner-116610ln

12. Turbotom

Turbotom Bonde

Kanske bättre prutläge på mindre shoppar som inte säljer så stora volymer? Tankar kring det?

Sent from my iPhone using Tapatalk

13. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Hemsidan ger inga bra vibbar...

14. Belic

Belic Stadsbo

Varför? De har ju både telefonnummer och adress utskrivet. Om de har dåligt med referenser är de säkert intresserade av att få lite omdömen och kan säkert mötas på på Kaplans eller liknande. Om INTE så skulle jag inte lägga mina pengar där.

Men som nystartat(?) företag så får man vara lite mer tillmötesgående.

Här är ett omdöme där personen fick gå till kontoret. Han har dock 1 inlägg och jobbar med största sannolikhet där ;)
    http://klocksnack.se/threads/chrono24-stora-tråden-för-referenser-av-handlare.9825/page-7

vonbahr gillar detta.
  15. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

I Stockholm finns inga mindre butiker..

Kontakter är ju också bra..

vonbahr, Kim, per nordström och 1 annan gillar detta.
  16. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Kontakter, om du är igenkänd av butiken sedan tidigare, vilken butik, hur du beter dig, vilken modell det är.
    Hur långt är ett snöre?
    Nä men allvarligt. Gå dit och säg att du är intresserad av att handla/beställa NU, och fråga vad de kan göra på priset.
    Glöm förresten inte att vara trevlig.

17. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Jag har 30% på Omega, så du borde kunna få 3%!:D

J

eriksson850, Luckyluciano och Målarn gillar detta.
  18. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Vem säger att du får rabatt?

vonbahr gillar detta.
  19. M.U

M.U Biskop

Jag som själv jobbar i butik har jag ett tips: VAR TREVLIG! Riktigt trevliga kunder finns det tyvärr alldeles för lite utav. Jag ger väldigt ofta rabatt/något extra till en väldigt trevlig kund. Det kan göra affären hos ad mycket lättare

Dick Petersson, Denke, eriksson850 och 5 andra gillar detta.
  20. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Om man inte (bland annat) har råd/ork att skapa en hemsida som förmedlar att företaget är seriöst och solitt så ska man iaf inte räkna med att jag kommer att blir kund.

Belic gillar detta.
  21. Anfield

Anfield Borgare

Beror på modell !

22. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Hur mycket brukar du få ner priset, och vilka modeller pratar vi om, när du kör den taktiken?

23. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Generellt sett vad gäller prutning på lyxkonsumtion så gillar ingen butik när du går runt och fiskar priser från olika ställen. Det brukar kunna vara lättare att få en bra deal om du visar där och då att du är intresserad av just den butiken. Säg att du fått den rekommenderad osv, man får ju lägga fram det på ett snyggt sätt. Men folk som går runt och jagar "bästa pris kompis" på flera ställen är det nog ingen butik som blir sådär jätteengagerad i. Att då visa att du är där för att försöka göra upp en affär om allt känns rätt brukar kunna öka försäljarens intresse i dig och villighet att komma överens så att båda parter blir nöjda. Så känner jag när jag kränger cykel i alla fall.

Denke, BOTL och Magnus lkpg gillar detta.
  24. CapTaiN-MiFFo

CapTaiN-MiFFo Friends of KS

Från:
    Norrköping
    Som köpare är det upp till en själv hur mycket underlag man skaffar och förser sig med innan man beslutar sig för att genomföra en affär. Det finns ingen säljare som kan tvinga en till att fullfölja innan man tar ett beslut. Handlar det om nyköp så tycker jag absolut man ska ha is i magen, är man beredd att handla i europa har man betydligt mer att välja på.

Sent from my iPhone using Tapatalk

25. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Jag håller med i allt du säger. Det är hyffs och sunt förnuft.

Jag uppfattade det som att trådskaparen var ute efter faktiska exempel och min uppfattning är att prutmånen är extremt individuell och skiljer mycket från person till person mycket baserat på historik hos butiken i fråga. Utan att ha plockat ut ett antal nya klockor tror jag inte man vet riktigt hur mycket rabattsatserna är egentligen.

Därav min ursprungliga fråga om du hade personlig erfarenhet av att plocka ut många nya ur och hur mycket det då kan röra sig om.

Det spekuleras ju ganska vilt om både högt och lågt här inne från och till och jag uppfattade det som att TS var ute efter fakta.

Men som sagt, det finns ju en betydligt fylligare rabatt-tråd på forumet som ger en mycket djupare insikt.

Apansson, Boris Balkan och Magnus lkpg gillar detta.
  26. Magnus lkpg
    Trådstartare

Magnus lkpg Torpare

Tack för en del av svaren.

kaell gillar detta.
  27. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Du har en betydligt större chans att få en bättre rabatt på Omega än Rolex.

28. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Låter bra,handlar mycket hellre hos svenska AD än på nätet eller utomlands om priset är konkurrenskraftig och man får ett trevligt bemötande

29. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Vad är konkurrenskraftigt? Glöm inte vår valuta och skattesatser..

Apansson gillar detta.
  30. rolex84

rolex84 Bonde

Från:
    Skåne
    Jag köpte min 116610ln i våras. Det var svårt att pruta, som någon nämnde så bokas de upp direkt. Men 5% procent fungerade när jag visade pengarna, och ytterligare 2% procent när jag inte gav mig[emoji3] det förutsätter de har den hemma. De hade precis en hemma som var "bokad".

Mårtenssons ur Brookfield