Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Radiokontrollerad Citizen. Fungerar i Sverige?

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av Fujoor, 4 november 2014.

1. Fujoor
    Trådstartare

Fujoor Präst

Tjena allihopa! Relativ ny här på forumet och har nyligen fått ett klockintresse.

Nu till min fråga. Jag spanar på en Citizen AT4006-06X som tydligen skall vara radio kontrollerad via 5 zoner. Fungerar detta i Sverige? Vi har en gammal bordsklocka hemma som tydligen ställer in sig efter tyskland så tydligen får vi ju in någon form av signal.

Någon med erfarenhet?

MVH / F

2. FredrikL

FredrikL Torpare

Jag har en Casio G-Shock som är radio kontrolelrad, fungerar hur bra som helst.

Bara att sätta den i rätt tidzon och (tyvärr) sätta om det är sommartid eller inte sen ställer den sig korrekt själv. De flesta har stöd för automatisk sommar/vintertid med dock skiftar det lite beroende på land så inte alltid korrekt.

3. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Det ska inte vara några problem vad jag kan förstå.

"Eco-Drive solar-powered technology, Overcharging prevention feature, Power reserve indicator, Radio-controlled atomic timekeeping (5 time zones: Japan [Fukushima station, Kyushu station], USA [DEN], Germany, China), Signal reception indicator"

4. Fujoor
    Trådstartare

Fujoor Präst

Låter fantastisk. Då var det beställt. :)

5. Peddjy

Peddjy Stadsbo

Från:
    Västerbotten
    Fungerar skitbra! Men bor man i norra Sverige kan de ha lite svårare att synkronisera har jag märkt, men fungerar gör det.

ImageUploadedByTapatalk1415107009.751479.jpg

mega gillar detta.
  6. Sorubim

Sorubim Biskop

Jag har 2 casio som synkar varje dygn. Har också en Seiko som aldrig lyckats synka öht. Det verkar alltså kunna skilja lite mellan märke och modell.

7. Fujoor
    Trådstartare

Fujoor Präst

Hur märker du att den synkar?

8. Sorubim

Sorubim Biskop

På mina Casio så står det ett litet "RCVD" (recieved) på displayen ifall den synkat inom de senaste 24 timmarna.

9. Fujoor
    Trådstartare

Fujoor Präst

Vad heter din casio modell? Den var fin!

10. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag har inte det problemet faktiskt.