Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Radiokontrollerade väggur, erfarenheter och tips

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80s, 7 augusti 2014.

1. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Japp enl rubrik ska jag köpa ett par väggur
    1 Jag vill att de ska vara snygga.
    2 Fungerar de bra?

Tacksam för tips!

2. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Fastnade lite för denna, verkar kosta ca 1200:- men är inte främmande för dyrare varianter.
    p-5824-LT10012.jpg

3. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Har en från Claes Ohlsson, fungerar utmärkt

4. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Hmm besvarar eget inlägg, fungerar tydligen dåligt om man har tjocka väggar. Inget för mig då.

5. nissehult

nissehult Friends of KS

Borde ju bero på vartåt fönstren sitter... Finns inte sändaren i Tyskland någonstans? Så om fönstren (som inte skall vara gjorda av blyglas) pekar söderöver så borde radiovågorna kunna tränga igenom även om väggarna är tjocka. Mitt tips: Prova och använd ångerrätten.

Själv så skaffade jag samma Leff fast med svart tavla och utan radio. Tyckte att det inte var så svårt att ändra tiden två gånger om året - det skall ju ändå göras på micro, ugn, bil, armbandsur etc. Snygg klocka. Jag är nöjd.

80s gillar detta.
  6. Sond

Sond Friends of KS

Vi har tjocka väggar och våran fungerar väldigt bra. Det händer någon gång då och då att den tappar kontakten och får då fnatt. Den börjar helt enkelt snurra och snurra. Men det är så sällan att det inte stör. Dock inget att visa upp då den är tråkig. Så tråkig att hustrun har flytta den så att den inte syns...

Bojke och Camo00 gillar detta.
  7. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Köp en billig på CO och kolla hur det funkar i ditt hus, ingen större skillnad på mottagningen beroende på klockans pris. Hos mig i Skåne funkar det utmärkt och jag vet att Af Sjodahl har inga större problem i Dalarna.

8. OBRKV

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Mina föräldrar har ett. Minns nästan den dagen den sattes upp på väggen, hur häftigt det var att den var radiokontrollerad!! Sitter i köket i en vanlig förortsvilla. Funkar väldigt bra, inte så värst snygg...

9. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Som studerande i Halmstad hittade jag denna i en container vid ett sjukhusrenovering, svenska Westerstrands, centralstyrd klocka. Plockade bort urverket och köpte en radiostyrd från Claes Olsson och monterade. Kostade ca 150 spänn.
    Uret är ca 350mm i diameter, en vanlig industriklocka.
    Suttit i köken senaste 20 åren och är klockan jag ställer alla mina armbandsur efter! :)
    Hittade ännu en klocka slängd i samma container som dock hade gått sönder (glaset). Denna lite större variant (LM Ericsson, Made in Sweden (!) har agerat frukostbricka lika länge! :woot:
    Radiovågorna kommer fram, det är bara att köra.
    image.jpg image.jpg

nissehult, Bojke, jabla och 2 andra gillar detta.
  10. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Vill minnas att farsan fascinerandes av det här för ett par år sedan. Han köpte två stycken av väckarklocksmodell och ställde dessa bredvid varandra i bokhyllan. Förvånansvärt ofta visade klockorna olika tider, flera minuters differens.

Boris Balkan gillar detta.
  11. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Fattar nada asså, ä nya tag i morgon

12. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
  13. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Ja, TS vill köpa väggur. Nya tag imorgon Klose, volta ner i sängen nu.

Mårtenssons ur Brookfield