• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Radium concept rubber till Rolex?

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Hittade ett fräckt alternativ till Everest och Rubber b. Och ganska mkt billigare faktiskt. Runt tusenlappen för deras billigaste gummiband.
Någon som provat dessa? Dom kanske inte har exakt lika bra passform som rubber b, et al, men dom passar ju nästan alla sport-Rolex å andra sidan...

602x442_1450441478.jpg

Stulen bild som synes.

http://radiumconcept.com/en/
 

CLT

Rolex
Rubber B är ganska mycket bättre i passform. Så i mina ögon är det värt att lägga lite extra och få ett band som både är snyggt och skönt.
 

POO

Panerai
Nu får ni kamma er! Rubber B är ∞ mycket fulare. Sen är dyra gummisnoddar till bruksklockor rätt fjantigt i sig. I princip är ett 99kr från bukten bättre. Dyra gummiband i sig är faktiskt dumt!
 

CLT

Rolex
Nu får ni kamma er! Rubber B är ∞ mycket fulare. Sen är dyra gummisnoddar till bruksklockor rätt fjantigt i sig. I princip är ett 99kr från bukten bättre. Dyra gummiband i sig är faktiskt dumt!
Du har fel. Rubber B är 100ggr bättre än banden man köper på eBay. Passform mot boett, passform på armen och att det går att använda låset från länken. Sen har jag aldrig testat ett gummi som är bekvämare än RB.

Har man råd att köpa en klocka för +50k kan man kosta på sig ett band för 2k...
 

POO

Panerai
Du har fel. Rubber B är 100ggr bättre än banden man köper på eBay. Passform mot boett, passform på armen och att det går att använda låset från länken. Sen har jag aldrig testat ett gummi som är bekvämare än RB.

Har man råd att köpa en klocka för +50k kan man kosta på sig ett band för 2k...
"Ha råd" har inget med saken att gör.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Du har fel. Rubber B är 100ggr bättre än banden man köper på eBay. Passform mot boett, passform på armen och att det går att använda låset från länken. Sen har jag aldrig testat ett gummi som är bekvämare än RB.

Har man råd att köpa en klocka för +50k kan man kosta på sig ett band för 2k...

Nu kan man visserligen använda låset på dessa band också...
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Jag hör er... dock är det lite tråkigt med rubber b. Känns som om färgskalan är lite begränsad. Iaf till en non ceramic-sub...
 
  • Like
Reactions: CLT

DrDre

Patek
Såå jäkla dum är väl inte passformen? Försökte hitta några privata bilder (de är nog ärligare än PR materialet från företaget).



blackred3_zpspoc1r2mx.jpg


red3_zpsqyrfol5o.jpg


green%20green_zpsmdqzuvwu.jpg


Så här ser motsvarande RubberB ut (har tyvärr inte möljighet att ta ngn bättre bild just nu så det fick bli en gammal).

 

Amme

Cartier
Håller med att dem såg ut att vara billiga från bukten. Dem är billigare än Rubber B men inte tillräckligt billiga för att jag skulle välja dem. Men du lär få sålt den om du skulle ångra dig
 
Topp