• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rado - Är det här något intressant?

Daddyeo

Omega
Fick den här av min farfar rätt nyligen. Uppenbarligen en damklocka, vilket gör den ganska ointressant att använda för mig. Fast det vore ju roligt att veta lite mer om den. Så jag började googla lite idag, får inte upp ett skit. Det enda jag hittar är "liknande" klockor, men ingen bild på just den här. Så jag ber därför om lite hjälp. Vad kan det här vara för något?

vintage097_zpse96c1016.jpg


Baksidan säger:

RADO
18k plated gold
B10-010369-5
Swiss Quartz
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fick den här av min farfar rätt nyligen. Uppenbarligen en damklocka, vilket gör den ganska ointressant att använda för mig. Fast det vore ju roligt att veta lite mer om den. Så jag började googla lite idag, får inte upp ett skit. Det enda jag hittar är "liknande" klockor, men ingen bild på just den här. Så jag ber därför om lite hjälp. Vad kan det här vara för något?

Baksidan säger:

RADO
18k plated gold
B10-010369-5
Swiss Quartz
Hej där, jag hade något liknande och fick bra svar från Swatch Group i Årsta när jag väl plockat fram referensnummer och skickat bilder så börja dör.
 

Daddyeo

Omega
Hej där, jag hade något liknande och fick bra svar från Swatch Group i Årsta när jag väl plockat fram referensnummer och skickat bilder så börja dör.

Tackar. Det ska jag göra.

Tycker den ser lite underlig ut. Säker på att den är äkta?

Inte alls säker. Eftersom jag inte hittar den på internet så blir jag misstänksam. Fast den känns äkta, fast vad vet jag iofs.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tycker det ser ut som något som man skulle kunna hitta i en taxfree butik/ Flygplanskatalog... Vad står det på verket, bild?
 
Topp