• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rado 756.2000.4 Quartz

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Passa på och köp en fin vintage-klocka till din bättre hälft!

En fin och välbehållen Rado från runt 1974, med ett ESA Cal 9181 kvartsurverk, säljes. Detta är ESAs andra kvartsverk (det första kom 1972) och håller god tid. Just nu sitter det dock inget batteri i, men två medföljer. Klockan kommer i både presentationslåda och omslutande papplåda, original. Boetten mäter i runda slängar 36x36x11mm.

Klockan sitter på ett NSA-band med s.k. flared links. (Dessa går för mer än 2000 kr på bukten, utan klocka.) Medskickas gör också 20mm ändlänkar, som passar barrel-case klockor mycket fint. Foto bifogas på min Heuer Montreal med samma band. NSA-bandet är new old stock och har endast några små repor. Spännet är märkt RADO och är expanderbart med en fjäderlösning. Mycket skönt för varma dagar. Just nu passar klockan 16,5 centimeters handleder, men det medföljer ytterligare 3,5 cm länk.

Klockan har varit i min ägo endast ungefär ett halvår och jag har knappt använt den. När jag köpte den satt det ett gammalt batteri i som slutade fungera efter en månad, och under den tiden så tyckte jag den höll tiden bra och fungerade fint. Sen ploppade jag ut det batteriet men satte aldrig in något nytt, för jag tänkte att det får nya ägaren göra... sen tog det många månader tills jag fick ut annonsen, så det var nog bra tänkt. ;)

1700 spänn exkl. frakt eller F2F i Stockholm låter väl bra? Gärna Swish. Retur har jag hört att man ska erbjuda också. :)

IMG_9783.jpg
IMG_9778.jpg
IMG_9780.jpg
IMG_9785.jpg
IMG_9784.jpg
IMG_9779.jpg
IMG_9781.jpg
 
Senast ändrad:
Topp