• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rado Golden Gazelle - Sharkmesh?

Köpte en Rado Golden Gazelle från 70.-talet av en forummedlem. Köpet gick hur smidigt som helst. Tack @Hans Beck !
Fick dock ett litet problem. Länken är för kort och det fanns inga extra länkbitar. Har sökt på ebay men såvitt jag kan se
så är länken inte original även om claspen/spännet verkar vara det.

Tänkte därför satsa på att köpa nåt schysst shark-mesh som passar. Har någon koll om man bara kan köpa vilket som helst med rätt mått (18mm) eller är det något speciellt man måste tänka på? Vilken tillverkare rekommenderas? Får inte vara för dyrt, tänker mig max en 500-hundring.
 

Bilagor

  • Rado2.jpg
    Rado2.jpg
    64.4 KB · Visningar: 59

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Köpte en Rado Golden Gazelle från 70.-talet av en forummedlem. Köpet gick hur smidigt som helst. Tack @Hans Beck !
Fick dock ett litet problem. Länken är för kort och det fanns inga extra länkbitar. Har sökt på ebay men såvitt jag kan se
så är länken inte original även om claspen/spännet verkar vara det.

Tänkte därför satsa på att köpa nåt schysst shark-mesh som passar. Har någon koll om man bara kan köpa vilket som helst med rätt mått (18mm) eller är det något speciellt man måste tänka på? Vilken tillverkare rekommenderas? Får inte vara för dyrt, tänker mig max en 500-hundring.
Har för mig att det finns "extenders" att köpa på t.ex. Ebay som passar de flesta länkar. Det kan ju vara en originallänk som du har även om det finns likadana klockor med en annan typ av länk, den kan ha levererats på olika länktyper.

Tror @Pappi kan ha Kolla på var man kan köpa en sådan där länkförlängare. :)
 
Har för mig att det finns "extenders" att köpa på t.ex. Ebay som passar de flesta länkar. Det kan ju vara en originallänk so. Du har även om det finns likadana klockor med en annan typ av länk, den kan ha levererats på olika länktyper.

Tror @Pappi kan ha Kolla på var man kan köpa en sådan där länkförlängare. :)
Tack! Ja, det kan ju vara ett alternativ, absolut. På spännet sitter det hål så det finns ju en viss justeringsmån men i det här fallet används de sista hålen så det går inte att justera på det viset, man skulle i så fall behöva byta ut den biten. Men jag tänkte annars att det kunde bli riktigt snyggt med shark-mesh? Eller är jag ute och cyklar?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack! Ja, det kan ju vara ett alternativ, absolut. På spännet sitter det hål så det finns ju en viss justeringsmån men i det här fallet används de sista hålen så det går inte att justera på det viset, man skulle i så fall behöva byta ut den biten. Men jag tänkte annars att det kunde bli riktigt snyggt med shark-mesh? Eller är jag ute och cyklar?
Tror sharkmesh kan bli ok, men alltid roligare med originallänk. De där förlängningsbitarna förlänger länken. Den blir som en till länkbit mellan länken och spännet.
 
Topp