• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rado hyperchrome

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Skulle jag köpa rado skulle jag vilja ha en ceramica eller det röda ankaret. Varit väldigt sugen på denna hyperchrome
Zoom_cat_hyperchrome_658_0978_3_011-dfb9ec66.png

Vad gäller ceramica så tror jag den enda automatiska, lustigt nog, är den digitala
rado-diastar-ceramic-digital-automatic-watch.jpg

rado-diastar-ceramic-digital-automatic-watch-transparent-caseback.jpg

http://www.worldwatchreview.com/2010/10/21/rado-ceramic-diastar-digital-automatic-quartz/
 
Skulle jag köpa rado skulle jag vilja ha en ceramica eller det röda ankaret. Varit väldigt sugen på denna hyperchrome
Zoom_cat_hyperchrome_658_0978_3_011-dfb9ec66.png

Vad gäller ceramica så tror jag den enda automatiska, lustigt nog, är den digitala
rado-diastar-ceramic-digital-automatic-watch.jpg

rado-diastar-ceramic-digital-automatic-watch-transparent-caseback.jpg

http://www.worldwatchreview.com/2010/10/21/rado-ceramic-diastar-digital-automatic-quartz/

Så jäkla häftigt med en automatisk digital klocka. Finns det fler tillverkare som gör samma sak? Seiko har väl sin kinetic direct drive men gör de klockor med enbart digital tidvisning med den tekniken?
 

Laurentius

Cartier
Jag köpte en Rado Ceramica till min fru för sju år sedan. De första sex åren användes den i stort sett dagligen och är, trots det, närmast i nyskick!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Om vi bortser från de självklara - Rolex, Breitling, etc...
...så var nog Rado den första riktiga klocka jag verkligen fastnade för.
Det var just en Ceramica - I skyltfönstret hos någon urmakare/juvelerare i Monaco. Kan väl inte varit så mycket mer än 9-10 år eller så, så det får väl klassas som en rätt annorlunda klocka att fastna för. Nevertheless...

Angående vad tråden egentligen berör... Nja...
Inget som direkt tilltalar mig - och absolut inte för 40.000kr.
 
Topp