• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RADO R5.5 vad tycker panelen?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra mycket snyggare på handleden än på produktfoto. Jag brukar inte gilla Rado, men dessa var nice. Understated till svart kavaj.
 

Ricrob

Patek
Helt ok! Kanske t.o.m. ngt jag skulle köpa men nog tycker jag de hämtat lite väl mycket inspiration från Monaco (CW2113-0 blå) till den blå chronon..
 

Bolio

Panerai
Klyven finns nått som drar men nä tror inte den är nått för mig ser lite plastig ut men kan säkert funka i vissa situationer. Budjeten är ju ok men jag ser ändå att jag nog lagt den pengen på nått annat.
 

TKVF

Panerai
Radon har ett par snygga. Speciellt en vit, för tjeker då, som jag tyvärr inte vet vad den heter.

Förresten, är det bara Magnusson i Göteborg som är AD?
 

Peddjy

Cartier
y5yqejun.jpg

Min säger hej!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kan tycka att klockan med blå tavla er trevlig ut, men troligtvis inget jag i dagsläget skulle köpa.
 

DrDre

Patek
Jag gillar konsekvensen man har i sin design och kanske ännu mer materialval. Jag är ingen expert på Rado, men så länge jag kan minnas har man alltid gjort klockor i den där fyrktantiga designen och i keramik. Detta oavsett trender. Det ger ju en stabilitet och identitet som är mycket starkare och roligare än märken som hoppar vilt mellan sängarna och gör allt från stort till litet, PVD och glada färger etc etc allt enligt vad det är som gäller just den dagen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan ju tillägga att det var på Magnussons ur i GBG jag såg dem. Verkar dock inte finnas kvar och jag tror knappast alla såldes, så de kanske utgått som någon sa.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Bland det bättre från den firman, vilket iof sig inte är så svårt.
Skulle vara intressant att se IRL.
 

Malcolm Y

Omega
Är dom inte helt Ceramic? Vad händer om man tappar en i klinkergolvet?
Den stora diskusionen just nu är om ceramic bezel is a good solution or not.
 
Topp