• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RADO R5.5 vad tycker panelen?

Dubbes

Cartier
jag är stor Rado-vän. R5.5 är en kul klocka men den är långt ifrån min favo Rado.
Det roliga med vilken rado man än väljer är att man inte kommer springa på någon med samma klocka så fort man går ut från butiken
 
En modellserie som jag missat från Rado är DiaMaster, ser ju faktisk jävligt fräsch ut! :)
large_Diamaster_629_0077_3_116.png
large_Diamaster_604_0070_3_417.png
 
Vad tycker panelen, den sobert svarta (billigare och ingen väntetid) eller den med blå tavla, 30% dyrare och 6-8veckor lev tid...gillar faktiskt den svarta med prickarna istället för stickindex, den känns minimalistiskt snygg, den blå tavlan är cool men men....


movadobaby_2270_842790015
movadobaby_2269_97487189
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vad tycker panelen, den sobert svarta (billigare och ingen väntetid) eller den med blå tavla, 30% dyrare och 6-8veckor lev tid...gillar faktiskt den svarta med prickarna istället för stickindex, den känns minimalistiskt snygg, den blå tavlan är cool men men....


movadobaby_2270_842790015
movadobaby_2269_97487189




Jävla skit! Pratar mot mig själv nu :arghh: , men i detta fall tycker jag nog sobert svarta var snyggare. Dock att tänka på, hade man haft båda uren och kunnat jämföra irl så kanske svaret kunnat bli något annat. Stål och blå tavla tilltalar mig iaf :cigar:
 

Rikard

Omega
Helt ok men är inte helt frälst i den svarta keramiken de oftast kör med. Gillar nog bättre deras gamla Diastar med slipad tungsten, blank o retrodoftande så det förslår imo.
orig.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag kommer ihåg att när tråden dök upp första gången så gillade jag dem och googlade runt lite, men nu andra vändan så ser jag inte att det är en klocka som blir långlivad i samlingen. Även om jag fortfarande finner en del av dem snygga så är det något lätt retro-ironiskt över dem. De hade varit coola på riktigt om de var sjuttiotalare.
 

VRD

Cartier
Vad tycker panelen, den sobert svarta (billigare och ingen väntetid) eller den med blå tavla, 30% dyrare och 6-8veckor lev tid...gillar faktiskt den svarta med prickarna istället för stickindex, den känns minimalistiskt snygg, den blå tavlan är cool men men....


movadobaby_2270_842790015
movadobaby_2269_97487189


Den blåa har enligt mig betydligt snyggare tavla :D!

Båda två finns på Magnussons, dessutom med 20% rabatt för tillfället.
 
Topp