Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rainer klockboxar

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 13 juli 2014.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Det är ju flera, mig själv inkluderat som är sjukt nöjda med Rainers klockboxar. De har hög kvalitet till rimligt pris. Jag har en låda för fyra klockor, en sån här.
    image.jpg

Nu har jag sett att han börjat göra lådor i läder också, såna här
    image.jpg

Nu till frågan, är det nån som har en av de nya läder boxarna? Isf hur känns de,lika bra kvalle som trä boxarna?

Chuck och Icaras gillar detta.
  2. egbert

egbert Friends of KS

Jag tror inte det är Rainer som gör dem, de är av ett märke som heter Friedrich 23 och serien heter Cubano.
    Står i begrepp att beställa en 8-facksbox av Rainer, jag kan återkomma med intrycken.

Beastie och Icaras gillar detta.
  3. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan inte nån bjuppa på en länk. :)

4. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Å fan. Jag mailade rainer igår och bad om att få bilder och pris på hans boxar och fick då dessa tillbaka. Men det kan ju så klart vara att han köper in o säljer vidare. Jag har inte efterforskat nått.

Edit: nu ser jag på bilderna från rainer att det faktiskt verkar stå friderich23 på locket. Där ser man.

5. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

6. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Även de svarta boxarna tillverkas i asien, men det är fortfarande riktigt bra kvalitet trots att det inte är ett tyskt hantverk ;)

Beastie gillar detta.
  7. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Ja att han bygger själv o säljer för tusenlappen tror jag inte många trott, eller så har man det.

Tyskt trähantverk är betydligt dyrare än så. Och det är ju knappast så att Rainer är speciell som bara vill sälja boxar till likasinnade klockentusiaster. Nä det handlar om flos, som alltid annars

8. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Många har det, både här och på internationella forum.

9. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jag trodde det då det är så det framställts här och på internationella forum. Sedan trodde jag det pga den grymma kvaliteten jämfört med annat skräp man hittar i klockaffärer.

Knight gillar detta.
  10. Chuck

Chuck Friends of KS

Funderar på att skaffa en Box kanske kan va nåt

Skickat från min iPad med Tapatalk

ssl gillar detta.
  11. Rber

Rber Biskop

Hade en låda i läder med åtta kuddar samt utrymme i mitten för band och verktyg.

Riktigt bra för pengen. Helt klart bättre än den "no-name" jag hade tidigare. Stabil och bra finish.

Alla boxarna tillverkas i Asien. Rainer är väl egentligen bada en distributör.

Beastie gillar detta.
  12. Mattan

Mattan Präst

Från:
    Västkusten
    Håller med ovan, har en för 8st och det är en rejäl kvalitetsskillnad mot andra boxar jag känt på i prisklassen. Trodde faktiskt det var tyskt hantverk med den finishen, men det spelar ingen roll för mig. Lika prisvärt ändå!

Beastie gillar detta.
  13. Connor94

Connor94 Bonde

Från:
    Stockholm
    Är det bara jag som tycker att hemsidan ser ut som en skum lurendrejeri hemsida från sent 90-tal? :p

ssl gillar detta.
  14. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Jo lite. Men det är helt legit och ingen fara att beställa :)

15. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har också en låda från Rainer. Grym kvalle för det priset. Dock ska jag banta lite så om någon vill byta den här mot en för 3-4 klockor hojta gärna till. :) Eller kanske köpa den om någon tänkt lägga en beställning. DSC00667_1.jpg

Icaras gillar detta.
  16. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Jag tänkte just beställa den där ;)
    PMa ett pris och lite info

17. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    Min flickvän frågade efter bra klockboxar pga att en på hennes jobb ville ge en fin sådan i julklapp till sin man tipsade om Rainer . Så hoppas någon av er på KS får en sådan med plats för 8 st klockor.

18. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Passar på att flika in att jag köpte en Rainer 6:a för ett par veckor sedan. Mycket nöjd :)

image.jpeg

Calfen gillar detta.
  19. nöt

nöt Biskop

Fick min Rainer för 8klockor förra veckan. Tycker den är riktigt bra.

20. Syven

Syven Friends of KS

Torsten gillar detta.
  21. Mike

Mike Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag har läderboxen för 8 klockor med mellanfack för extra prylar. Helt ok kvalité förutom låset som är helt värdelöst..

22. maartyn

maartyn Bonde

Vill man ha den blanka eller matta träboxen?

23. Granit

Granit Torpare

Compiss gillar detta.
  24. Chami

Chami Friends of KS

Har någon av er med Rainer låda en reverso?
    Jag har någon annan låda men kuddjävlarna är för stor så det gick inte att stänga klockan...

25. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Rainers svarta träboxar är väl kända för att ha kuddar med ganska stor omkrets. Jag har 16,5 på handleden och måste "klämma ihop" kuddarna.

Chami gillar detta.
  26. Chami

Chami Friends of KS

Är de mjuka så de går?
    I den boxen jag har (ingen aning om märke) är de stenhårda
    Fungerar dock utmärkt till dotterns dockor som kuddar

27. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det finns viss möjlighet att klämma ihop dem, men inte jättemycket. De är dock inte hårda, utan mer "kuddiga", eller vad man ska säga.

28. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Det beror väl snarare på din handleds omkrets än klockmodellen tänker jag?

29. Chami

Chami Friends of KS

Jo men det är skönt att skylla på något annat ;)
    Men allvarligt så blev det jäkla knepigt att ordna just med reverson men inte mina andra, har väl inte jättetunna handleder 17 något så det borde väl vara normalt

30. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Skumt... är det viklås eller varför krånglar just den? 17 är väl rätt normalt så det borde ju gå. Jag har en rainer och får pressa ihop kuddarna lite, men det funkar. Har dock ingen reverso :(

Mårtenssons ur Brookfield