• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Raketa 24h [En sista prissänkning, igen]

Freddie L

Panerai
Vågar nog inte chansa på att det någonsin kommer en sommar (då klockan kommer till användning) igen. Därför sänker jag priset ytterligare. Nu fyrahundrafemtio riksdaler.
En 24h lär ju iofs vara den perfekta vinterklockan också... :)


Jag sänker till en femhundring! Annars hamnar den i förvar till en annan sommar.
Är alla med på att det är ett varv på timvisaren per dygn? Alltså helt nödvändigt för de där semesterturerna på atomubåten eller vinterpaddlingarna i arktiska vatten!


Finnes: Raketa 24h. Använd och sliten, men tickar på bra och rätt charmig. Köpt av utländsk säljare på Tradera för ca 6 mån sedan, hittar inte annonsen och var inte smart nog att skriva ned några detaljer... Så jag får skriva ned vad jag kan. Vågar inte säga hur gammal, jag gissar nittio-tal. Hade tänkt ha den som sommarklocka, men tyvärr har det ramlat in ytterligare några "sommarklockor" efteråt.

Urverk: Manuellt Raketa 2623H. Lär vara det "korrekta" 24-timmars verket till de här klockorna. Tickar på bra. Har inga färska uppgifter på gångavvikelse, kan förstås fixas. Eventuellt var den servad när jag köpte den, men har inga uppgifter på det så det glömmer vi -> Okänd servicehistorik. Dubbla kronor, den nedre styr den inre vridringen som glider mjukt och fint. På bilderna kan det se ut som om bandstiften inte sitter riktigt vinkelrätt mot klockan, och det stämmer nog bra med verkligheten... ;-) Har inte forskat i det men misstänker att det är en "feature" på den här modellen. Inget jag har tänkt på med monterade band.

Boett: 41mm utan kronor, 12mm tjock, 18mm mellan bandhornen. Basmetall, har gett en charmig/förskräcklig effekt av "brons" där det är slitet, ffa kronor och glasring. Pressat boettlock, inget man badar med mao. Härligt tjockt välvt glas, tyvärr rätt repigt vid närmare inspektion. Syns knappt på armen, och bör gå att putsa bort för den händige.

Tavla: Snygg, men med ett par små prickar. Lite åt pärlemo-färg, vridringen off-white. Namnet på båten lär vara "Bespokny".

Accessoarer: Skickar med ett använt ljusblått Nato.
6FQaLOT.jpg

a5XyDP5.jpg
eEjskR4.jpg

V0oQtqD.jpg

VGwFgzN.jpg


Pris: 700, 600, 500 450:- inkl frakt i Postens gröna. F2F i Östergötland och då ingår kaffe istället för frakt. Helst Swish.

Returpolicy: 48 timmar efter mottagande, på köparens bekostnad.

Hör av er via PM vid oklarheter!

Med vänlig hälsning, Fredrik
 
Senast ändrad:
Topp